20 نفر از کارگران معدن زغال‌سنگ پویش شهرستان طبس از توابع خراسان جنوبی یکشنبه شب بعد از اتمام کار و در حال انتقال به محل خوابگاه از عقب وانت نیسان سقوط کردند.
کد خبر: ۹۹۶۳۲۴
سقوط 20 کارگر معدن از وانت در طبس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، علت این حادثه عمل کردن جک کمپرس وانت عنوان شد که تعدادی از کارگران حادثه دیده در محل درمان و هفت نفر که برخی از آنان دچار شکستگی شده بودند، به بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی (ره) طبس منتقل شدند.

این شهرستان شش ناحیه اصلی زغالسنگ پروده، مزینو، نایبند، آبدوغی، کلشانه و کالشور دارد.

زغالسنگ طبس شامل دو نوع کک شو و حرارتی است، بیشترین استفاده زغال کک شو مربوط به ذوب آهن اصفهان است و زغال حرارتی عمدتا به چین و ترکیه صادر می ‌شود.

طبس چهار کارخانه زغالشویی دارد که سه کارخانه در حال بهره برداری و یک کارخانه در حال ساخت است که با تکمیل آخرین کارخانه زغالشویی ظرفیت کارخانه های زغالشویی منطقه سالانه به حدود سه میلیون تن زغال خواهد رسید.

ذخیره زغالسنگ شهرستان طبس، 76 درصد ذخایر زغال سنگ کشور را شامل می شود که ذخیره معدنی پروانه های بهره برداری صادر شده بیش از 860 میلیون تن و ذخیره زمین شناسی شهرستان بیش از پنج میلیارد تن است.

سالانه بیش از 1.7 میلیون تن زغالسنگ از حوزه معادن زغالسنگ طبس استخراج می‌شود و بیش از چهار هزار نفر در این حوزه مشغول کار هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها