پیکر ۱۶ آتش‌نشان شهید حادثه پلاسکو پس از قرائت نماز در مصلای تهران، روی دوش شهروندان تهرانی تشییع و در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) آرام گرفت.
کد خبر: ۹۹۶۱۳۳
شهدای آتش‌نشان در بهشت زهرا (س) آرام گرفتند

به گزارش جام جم آنلاین مراسم تشییع ۱۶ شهید آتش‌نشان با حضور گسترده شهروندان تهرانی و مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد.
پیکر شهدای آتش‌نشان در میان غم و اندوه مردم و خانواده‌ها در قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س) آرام گرفت.

همچنین مراسم وداع با پیکر آتش نشانان شهید حادثه پلاسکو شامگاه یکشنبه با حضور خانواده های شهدای آتش نشان در معراج شهدا برگزار شد.

گزارش لحظه به لحظه وداع با قهرمانان شهر را می توانید از مطالب زیر به همراه عکس های مرتبط دنبال کنید.

از صبح امروز گروه گروه مردم برای بدرقه شهدای آتش نشان به محل مصلی تهران رفته اند، ضمن اینکه با توجه به برگزاری مراسم تشییع پیکر ۱۶ شهید آتش نشان در محل مصلای تهران؛ خدمات مترو تهران امروز در خطوط یک و سه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح تا پایان مراسم خاکسپاری رایگان بود.

پلیس راهوار تهران، تدابیر ترافیکی خاصی برای محدوده مصلی برقرار کرده است. براین اساس، در رابطه با تمهیدات و محدودیت‌های ترافیکی امروز: تمامی پرسنل پلیس راهنمایی و رانندگی از ساعت 6:30 صبح در طول مسیرهای بهشتی، مطهری، سهروردی، قنبرزاده، علی‌اکبری،‌ مدرس و رسالت حضور دارند و این مسیرها را به طور کامل پوشش داده‌اند.

در صورت نیاز دو محدودیت کلی در مسیر شرق به غرب از سهروردی و شمال به جنوب خیابان قنبرزاده از رسالت اعمال خواهد شد، علاوه بر محدودیت‌های کلی اعلام شده در صورت نیاز در برخی از محورهای فرعی نیز محدودیت‌های مقطعی در مسیرهای ورودی خیابان بهشتی اعمال خواهد شد.

*سرپرست اورژانس کشور می گوید برای مراسم تشییع امروز 25 آمبولانس اورژانسی، 10 دستگاه موتورآمبولانس و سه اتوبوس آمبولانس اختصاص داده شده و نیروها از ۷ صبح در خیابان‌های مربوطه استقرار یافته‌اند.

* محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان حضور یافت. همچنین معاون اول رییس جمهور، دادستان کل کشور، وزیر کشور، وزیر دادگستری و جمعی دیگر از شخصیت های سیاسی در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش نشان حاضر شدند.

* حاج محمد طاهری مداح اهل بیت در ابتدای مراسم تشییع در مصلی تهران در حال مرثیه سرایی است.
*برخی از خبرنگاران حاضر در مراسم با کاورهای آتش نشانی به پوشش رسانه ای این مراسم مشغول هستند.

*علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان جانشین فرمانده کل ارتش مصطفی پورمحمدی و عباس جدیدی هم در مراسم تشییع حضور دارند.

*حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری هم صبح امروز( دوشنبه) برای شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان در مصلی تهران حضور یافته است.

*بیش از ۱۰۰ نفر از آتش‌نشانان با لباس‌های فرم در صفوفی منظم در مقابل ورودی شبستان مصلای تهران به احترام همکاران شهیدشان ایستاده‌اند.


* جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی هم در میان مقامات کشوری دیده می شود که در حال سوگواری است.

* اسامی شهدای آتش نشان در محل مصلی قرائت شد که پس از اعلام نام هر شهید مردم حاضر با الله اکبر پاسخ می دهند.

* نماز میت بر پیکر شهدای آتش‌نشان به امامت آیت الله امامی کاشانی اقامه شد.

*برخی آتش نشانان هنگام اقامه نماز میت اشک می ریختند که صحنه هایی غم انگیز ایجاد کرده بود.

* با افزوده شدن جمعیت در فضاهای بیرونی شبستان، در حال حاضر جمعیت در خیابان‌های اطراف مصلای تهران در حال افزایش است به طوری که حضور گسترده مردم در مراسم تشییع شهدای آتش‌نشان موجب تاخیر و اختلال در حرکت خودروها، اتوبوس‌ها و برخی ایستگاه‌های متروی تهران شده است.

* پیکر شهدای آتش نشان از ضلع جنوبی به ضلع شمالی منتقل شد تا همه پیکر ها در چهار خودروی آتش نشانی قرار گیرند و به جمعیت عزادار برای تشییع تحویل داده شود.

* سرهنگ عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ می گوید حدود 50 درصد ظرفیت پارکینگ‌های بهشت زهرا(س) تکمیل شده و در حال حاضر بار ترافیکی در مسیرهای منتهی به بهشت زهرا(س) را داریم.

* پیکرهای پاک شهدای آتش نشان پس از تشییع، به قطعه ۵۰ بهشت زهرا منتقل می‌شود.

* توزیع اتیکت‌هایی با مضمون «من آتش‌نشانم» بین مردم واستقبال مردم از آن و نصب بر روی سینه‌های خود.

* پیکر شهدای آتش‌نشان در طول مسیر از خیابان مفتح به سمت میدان هفت تیر، خیابان کریمخان، خیابان حافظ و سپس بهشت زهرا (س) تشییع می شود.

* دو بالگرد ارتش با پرواز بر فراز مسیر تشییع آتش‌نشانان شهید حادثه پلاسکو، پیکر شهدا را با حضور مردم قدرشناس ایران اسلامی گلباران می‌کنند.

*نواختن طبل عزا توسط گروه دمام زنان هیأت حسین بن علی(ع) منطقه 10؛ نوای حیدر حیدر مردم همراه دمام زنان
* برخی از مردم در طول محل تشییع پیکر شهدای آتش نشان میان عزاداران خیرات توزیع می کنند.

* خانواده آتش نشان شهید علی امینی شمع شب تولد و وداعش را با هم افروختند؛ روز گذشته سالروز تولد این آتش نشان شهید در حادثه پلاسکو بود.

*هر چند مسئولان برگزاری مراسم تشییع اعلام کرده‌اند نقطه پایان مراسم تشییع، تقاطع خیابان مطهری - مفتح است؛ اما تجمع مردم قدردان تهرانی به میدان هفت تیر نیز کشیده شده است.

*16 بنز نقره‌ای رنگ سازمان بهشت زهرا(س) آماده انتقال پیکر شهدا از هفت‌تیر به سمت قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) هستند.

*پیکر شهدای آتش نشان با شعار «یا حسین» روی دستان خیل انبوه تشییع کنندگان، وارد قطعه ۵۰ بهشت زهرا شد.

* مراسم خاکسپاری ۱۶ شهید آتش‌نشان در قطعه ۵۰ بهشت زهرا(س) در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
روح شهدای آتشنشان شاد كه پله هایی شدند برای كسانی كه به زودی ارتقای سمت در پستهای خود پیدا میكنند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
درسرزمین حماسه ای باقدمت 7 هزارساله ، شنیدن عنوانهایی مثل شهدای آتش نشان ، شهدای غواص ومدافع حرم خیلی دور ازذهن نخواهد بود. « روحشان شاد »
فریبا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۱
۰
۰
سه تا ازشهیدان آتش نشان به‌ زادگاهشان منتقل می شود اسامی اونا هم اعلام كنید در پایان تسلیت عرض می كنم خدمت خانواده های آنها روحشون شاد
فرشته موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
۰
۰
تَحِیَّتُهُم یَومَ یَلقَونَهُ سَلامٌ وَأَعَدَّ لَهُم أَجرًا كَریمًا

در روزی كه با خدا ملاقات می‌كنند، درود (او بر) ایشان، سلام (و اعلام امنیتی كامل) است، و (خدا) برای آنان پاداشی عالی آماده كرده است.

أحزاب - ۴۴

نیازمندی ها