رکورد نگهداری جنین فریز شده در ایران شکست

تولد جنین فریز شده پس از 14 سال در اصفهان

با تولد یک نوزاد حاصل از جنین فریز شده پس از 14 سال در صبح روز شنبه در اصفهان، رکورد نگهداری جنین فریز شده در ایران شکست.
کد خبر: ۹۹۵۳۳۳
تولد جنین فریز شده پس از 14 سال در اصفهان

به گزارش جام جم آنلاین، صبح امروز شنبه، یک نوزاد دختر در بیمارستان مهرگان اصفهان چشم به دنیا گشود که بیش از 14 سال بصورت جنین در مرکز باروری و ناباروری اصفهان فریز و نگهداری شده بود.

عضو هیات موسس مرکز باروری و ناباروری اصفهان دراین باره به ایرنا گفت: این نوزاد در کمال صحت و سلامت به دنیا آمد و شرایط جسمانی مادر 42 ساله وی نیز مساعد است.

دکتر سید اسدالله کلانتری افزود: تا کنون در کشورمان تولد نوزاد حاصل از جنین 14 سال فریز شده نداشتیم و پیش از این، بیشترین سن جنین فریز شده منجر به تولد، 11.5 ساله بود.

وی با بیان اینکه بطور معمول جنین فریز شده بویژه در کشورهای اروپایی فقط تا 10 سال نگهداری می شود، تصریح کرد: مادر این نوزاد در دوران بارداری، تحت مراقبت دقیق مرکز باروری و ناباروری اصفهان قرار داشت تا نوزاد وی در کمال سلامت و بدون هرگونه ناهنجاری متولد شود.

کلانتری افزود: مادر این نوزاد 25 سال پیش ازدواج کرده و 2 بار حاملگی خارج از رحم داشت به همین دلیل دیگر امکان باروری برای وی مقدور نبود و در سال 81 با استفاده از روش آی وی اف (IVF) و تخمک های وی، یک جنین به رحم وی منتقل شد اما منجر به تولد نوزاد نشد.

وی با اشاره به اینکه 12 جنین از این بیمار در مرکز باروری و ناباروری اصفهان نگهداری و فریز شد، ادامه داد: این بیمار در سال های گذشته به نوعی از سرطان غدد لنفاوی ( هوچکین) مبتلا شد و با این وجود در سال گذشته برای بچه دار شدن اقدام کرد.

عضو هیات موسس مرکز باروری و ناباروری اصفهان گفت: با وجود بیماری این زن، آزمایش ها و اقدام های مراقبتی لازم جهت باردار شدن وی صورت گرفت و خرداد امسال یکی از جنین های فریز شده به رحم وی منتقل و منجر به حاملگی این زن شد.

کلانتری تصریح کرد: این مادر باز هم شانس باردار شدن را دارد و می تواند پس از 2 سال و پایان دوران شیردهی نوزاد خود جهت انتقال یکی دیگر از جنین های فریز شده اقدام کند.

وی با اشاره به تولد هزاران نوزاد حاصل از جنین فریز شده در مرکز باروری و ناباروری اصفهان، گفت: تولد نوزاد حاصل از جنین فریز شده از حدود 20 سال پیش در اصفهان آغاز شده و در هر هفته ده ها مورد تولد داریم.

به گفته وی در زمان حاضر بیش از 100 هزار جنین فریز شده حاصل از لقاح آزمایشگاهی در مرکز باروری و ناباروری اصفهان نگهداری می شود.

پیش از این رکورد نگهداری ˈجنین فریز شدهˈ در ایران با نگهداری یک جنین به مدت 11.5 سال در آزمایشگاه مرکز باروری و ناباروری اصفهان در سال 91 ثبت شده بود که منجر به تولد یک نوزاد پسر شد.

در روش باردار کردن مادر از طریق جنین فریز شده، چندین تخمک در لقاح مصنوعی و آزمایشگاهی بارور و فریز می شود تا در سال های آینده در صورت نیاز یا درخواست زوجین مورد استفاده قرار گیرد.

مرکز باروری و ناباروری اصفهان در 1372 برای درمان نازایی زنان تاسیس شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مجتبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
۰
۰
آفرین عالی بود
مرجان
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
۰
۰
( این مادر باز هم شانس باردار شدن را دارد و می تواند پس از 2 سال و پایان دوران شیردهی نوزاد خود جهت انتقال یكی دیگر از جنین های فریز شده اقدام كند )!!! - واقعاً باید از این متخصصین قدردانی كرد ولی نكته مهم دیگه اینكه امیدوارم خانم توی سن 44 سالگی به سرش نزنه دوباره بچه دار بشه ، یعنی زمانی كه فرزندشون 6 سالشه و پیش دبستانیه مادر 50 سالش و زمانیكه دختر نوجوان 16 سالس مادرش 60 سالشه !!! خدای من خیلی وحشتناكه . امیدوارم این خانم از این اشتباه رو نكنه و آینده فرزندشو خراب نكنه .
سهیل
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۹
۰
۰
هزینه درمان ناباروری خیلی سنگینه.

نیازمندی ها