در حالیکه هنوز انتصاب وزیر خارجه جدید آمریکا قطعی نیست، تعدادی از مدیران ارشد این وزارت خانه از سمت‌های خود استعفا داده‌اند.
کد خبر: ۹۹۴۹۲۳
مدیران ارشد وزارت خارجه آمریکا استعفا دادند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بی بی سی، چهارتن از معاونان وزیر امور خارجه از جمله کسانی هستند که به خدمت در دولت جدید ادامه نخواهند داد. آنان عبارتند از پاتریک کندی، معاون وزیر در مورد مدیریت که در زمان جورج بوش به این سمت منصوب شد، جویس آن بار، معاون وزیر خارجه در امور اداری، میشل بوند معاون وزیر امور خارجه در امور کنسولی و جنتری اسمیت، رئیس اداره ماموریت‌های برون مرزی. تمامی این مدیران هم در دوره ریاست جمهوری جمهوریخواهان و هم دموکرات‌ها در سمت‌های ارشد اداری در وزارت خارجه خدمت کرده‌اند و به عنوان تکنوکرات های ارشد در تشکیلات دولتی، دارای گرایش حزبی مشخصی نیستند.

جمعه گذشته نیز گریگوری استار، معاون وزیر خارجه در امور امنیت دیپلماتیک و لیدیا مونیز، مدیر عملیات ساختمانی خارجی گذشته گفتند که از سمت‌های خود کناره گیری می‌کنند. به نقل از بعضی از این افراد گزارش شده که به طور کلی از خدمات دولتی کنار رفته‌اند در حالیکه برخی دیگر احتمالا به سمت‌های دیگر انتقال خواهند یافت.

استعفای همزمان مقامات ارشد وزارت خارجه اظهار نظرهای متفاوتی را در پی آورده است.

منتقدان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، گفته‌اند که این افراد ترجیح دادند به جای خدمت در دولت جدید، از مسئولیت‌های اداری کناره‌گیری کنند. آنان دو دلیل را برای نظر خود مطرح کرده‌اند. برخی معتقدند که اهداف اعلام شده دونالد ترامپ در زمینه سیاست خارجی به شکلی نیست که کارشناسان بتوانند آنها با رویکرد و منافع بلندمدت آمریکا در صحنه بین‌المللی منطبق بدانند یا بر قابلیت اجرایی آنها صحه بگذارند و به این ترتیب، ترجیح داده‌اند نقشی در این زمینه نداشته باشند. و برخی دیگر گفته‌اند که نه تنها سیاست‌های اعلام شده دونالد ترامپ فاقد انسجام منطقی است بلکه سازماندهی دولت به خصوص با حضور افراد غیرمتحصص با هرج و مرج و آشفتگی همراه و برای تکنوکرات‌های با تجربه قابل قبول نبوده است.

کناره گیری این افراد در حالی اعلام شده که رکس تیلرسون، فرد مورد نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری، برای تصدی وزارت خارجه هنوز رسما برای انتصاب به این سمت تایید نشده است. کمیته امور خارجه سنای آمریکا تیلرسون را مورد تایید قرار داده است اما برای انتصاب او، لازم است که تمامی اعضای سنا نیز صلاحیت او را تایید کنند.

منتقدان ترامپ گفته‌اند که استعفای کارمندان ارشد دولت، به هر دلیل و با هرانگیزه‌ای که صورت گرفته باشد، این نگرانی را تشدید کرده که تشکیلات مدیریتی رئیس جمهوری جدید همچنان گرفتار هرج و مرج و کمبود افراد متخصص است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها