پنج مرد که در جریان اختلاف با یک مغازه‌دار، او را در ساوه کشته و گریخته بودند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۹۹۴۷۵۳
توطئه خانوادگی برای جنایت

به گزارش جام‌جم، اوایل شهریور سال گذشته ماموران پلیس آگاهی شهرستان ساوه هنگام گشتزنی در کیلومتر 40 جاده قدیم ساوه ـ همدان متوجه کانال متروکه‌ای شدند که دست انسانی از زیر خاک بیرون آمده بود. آنها زمانی که خاک داخل کانال را کنار زدند، با پیکر مرد جوانی روبه‌رو شدند که ساعاتی از مرگ او می‌گذشت.

بررسی‌های اولیه پلیس نشان می‌داد او بر اثر ضربه‌های چاقو از پای درآمده است. هیچ مدرک هویتی از او به دست نیامد. رد چرخ‌های خودرویی در اطراف جسد نشان می‌داد او در مکان دیگری به قتل رسیده و عامل یا عاملان جنایت برای این‌که ردی از خود برجای نگذارند، جسد را به این مکان منتقل کرده‌اند.

همزمان با گزارش این جنایت به بازپرس جنایی و هماهنگی‌های قضایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل شد.

در ادامه جست‌وجوهای پلیسی برای یافتن ردی از خانواده مقتول آغاز شد تا این‌که چند روز بعد خانواده‌ای با حضور در پلیس آگاهی شکایت کردند پسر خانواده ناپدید شده و پس از چند روز جست‌وجو، او را پیدا نکرده‌اند.

ماموران زمانی که مشخصات مرد گمشده را با جسد مجهول‌الهویه مطابقت دادند، معلوم شد او همان مرد گمشده است.

در این مرحله با تائید هویت مقتول، تحقیقات پلیس جنایی برای مشخص شدن راز قتل ادامه یافت. ماموران با تحقیق از خانواده وی متوجه شدند او اختلافی با کسی نداشته و نمی‌دانند وی به دست چه کسی و به چه انگیزه‌ای به قتل رسیده است، اما جست‌وجوی پلیسی همچنان ادامه داشت تا این‌که با گذشت بیش از یک سال از این جنایت، سرانجام هفته گذشته ماموران سرنخ‌هایی در این پرونده به دست آوردند که نشان می‌داد چند نفر از همشهری‌های مقتول با او اختلاف قدیمی و شخصی داشتند که خانواده وی از آن بی‌خبر بودند.

همین سرنخ کافی بود تا این پنج نفر که باهم نسبت فامیلی داشتند، به عنوان مظنونان این جنایت تحت تعقیب پلیس جنایی اداره آگاهی شهرستان ساوه قرار بگیرند. سرانجام دو روز پیش این پنج نفر شناسایی و بازداشت شدند.

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی و اظهارات ضد و نقیض، سرانجام به همدستی با هم برای اجرای نقشه این قتل اعتراف کردند.

سرهنگ یوسف سپهوند، جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی دراین‌باره به جام‌جم گفت: پنج متهم بازداشت شده که با هم نسبت فامیلی دارند، اعتراف کردند با مقتول اختلاف قدیمی و شخصی داشته‌اند که بر سر همین موضوع نقشه قتل او را طراحی و برای اجرای آن، از شهر دیگری به ساوه ـ که محل کار مقتول بود ـ آمده بودند.

وی افزود: در ادامه او را به زور سوار خودرویشان کرده و با خود به اطراف شهر منتقل می‌کنند. بعد از درگیری با وی، مرد جوان را با ضربه‌های چاقو به قتل می‌رسانند و با انداختن جسد او در کانال، روی آن خاک ریخته و فرار می‌کنند. هنوز مشخص نیست کدام یک از این پنج نفر با ضربه چاقو مرد جوان را به قتل رسانده‌اند که تحقیقات دراین باره از متهمان بازداشت شده ادامه‌دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها