رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

نیازی به واردات مرکبات نیست/خرید ۱۰۰۰ تن کیوی یخ زده

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت: تاکنون 12 هزار تن کیوی سرمازده از باغداران تنکابن، عباس آباد و رامسر خریداری و به منظور فراوری به صنایع تبدیلی خارج از استان ارسال شد.
کد خبر: ۹۹۴۴۳۱
خرید 12هزار تن کیوی سرمازده از باغداران تنکابن

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از مهر، بارش برف و کاهش کم سابقه دما در مازندران که از اول آذر ماه سال جاری شروع و تا پنجم این ماه ادامه داشت سبب یخ زدگی بخشی از محصول مرکبات و کیوی باغداران این استان شد .

عقیل استادی افزود: این میزان کیوی سرمازده از 29 آذرماه امسال و با هماهنگی‌ شرکت تعاون روستایی و مدیریت جهاد کشاورزی به قیمت کیلویی 6 هزار ریال خریداری و برای واحدهای صنایع تبدیلی شهرهای چناران ، ارومیه و شاهرود ارسال شد.

وی با بیان اینکه میزان خرید کیوی سرمازده تنکابن حدود 9 هزار تن است ، اظهار داشت : بسیاری از پایه ها و سیستم آبرسانی باغ های کیوی شهرستان های تنکابن ، عباس آباد و رامسر نیز دچار آسیب شدیدی شد که بر اساس برآورد اولیه مبلغ 480 میلیارد ریال خسارت وارد شده است.

استادی خاطرنشان کرد : خرید تضمینی مرکبات درجه سه نیز با قیمت 5 هزار و 500 ریال نیز طی توافقی که بین شرکت تعاون روستایی و کارخانجات آبمیوه‌گیری منطقه صورت گرفته در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن سطح زیرکشت کیوی باغ های کیوی شهرستان تنکابن را سه هزار و 200 هکتار برآورد کرد.

وی یادآور شد : سطح زیرکشت مرکبات شهرستان تنکابن 16 هزار هکتار است که بخش قابل توجهی از محصولات آن دچار سرمازدگی زدگی شده بود.

شهرستان 162 هزار نفری تنکابن در غرب مازندران قطب تولید کیوی در کشور است .

دولت تدبیر و امید به منظور جبران بخشی از خسارت ها ، بسته کمک هفتگانه را تعریف و اجرایی کرد و به دنبال آن بلافاصله اقدام به خرید تضمینی مرکبات و کیوی باغداران ، اعطای تسهیلات بلاعوض و کم بهره و تسریع در پرداخت بیمه محصولات خسارت دیده باغداران از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی نمود.

خرید تضمینی کیوی خسارت دیده ناشی از برف برای نخستین بار در دولت یازدهم به منظور جبران خسارت باغداران مازندران مصوب شد و تا پیش از این سابقه نداشت .

دولت تدبیر و امید پس از سرمازدگی 200 میلیارد ریال برای خرید تضمینی کیوی به باغداران اختصاص داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها