مرد 35 ساله وقتی خبر پدر شدنش را شنید، نمی‌دانست فقط 22 روز طعم پدر بودن را خواهد چشید و در جریان یک تصادف چهره در نقاب خاک خواهد کشید. اعضای بدن پدر جوان زندگی بخش چند بیمار شد.
کد خبر: ۹۹۴۳۲۰
بخشش، آخرین درس پدر به نوزاد +عکس

به گزارش جام‌جم، مصطفی اسدی‌کرم 35 ساله کارمند و حسابدار شرکتی بود. او بعد از 9 ماه چشم‌انتظاری، صاحب پسری به نام متین شد. فقط 22 روز بود که طعم پدرش شدن را چشیده بود. دنیای او و همسر جوانش شده بود متین. زمانی که شب از شرکت به خانه بازمی‌گشت، ساعت‌ها کنار پسرش می‌نشست و غرق بوسه‌اش می‌کرد. او هنوز قد کشیدن متین را ندیده بود. بابا گفتن او را نشنیده بود. حسرت خندیدن و راه رفتن پسر کوچولویش به دلش ماند.

صبح شنبه بودکه مصطفی یک دل سیر پسرش را نگاهش کرد و پس از خداحافظی از همسرش، به سمت شرکت به راه افتاد. غروب همان روز و پس از پایان کار و جمع کردن وسایلش، کیف پولش را باز کرد و با دیدن عکس متین، لبخندی زد و آن را دوباره بست. سوار سرویس شد و به سمت خانه‌اش در یکی از محله‌های شهر فردیس به راه افتاد. ساعت 8 شب بود که از سرویس پیاده شد و به سمت خانه‌اش حرکت کرد. در همین موقع راننده پژوآردی که بسرعت در حرکت بود و انگار کسی را نمی‌دید، با او تصادف کرد و متواری شد.

صدای مهیب تصادف سکوت محله را شکست. مردم سراسیمه به سمت او آمدند. مرد جوان غرق در خون کف خیابان افتاده بود. مردی با اورژانس تماس گرفت و با آمدن آمبولانس، مرد مصدوم به بیمارستان مدنی کرج منتقل شد. او در حال انتقال به اتاق عمل بیمارستان بود که زنگ تلفن همراهش به صدا درآمد. زمانی که پرستار گوشی را پاسخ داد، زن جوانی سراغ شوهرش را می‌گرفت.

پرستار به او گفت که شوهرش تصادف کرده است. زن جوان با شنیدن این جمله دنیا بر سرش آوار شد. پسرش را بغل کرد و با خانواده همسرش تماس گرفت و همراه آنها راهی بیمارستان شد.

شوهرش روی تخت بیمارستان آرام خوابیده بود و پزشکان در تلاش برای نجاتش بودند تا این که دو روز پیش پزشکان اعلام کردند او مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت وی به زندگی نیست.

این خانواده تصمیم مهم زندگی خود را گرفتند و اجازه دادند اعضای بدن او به بیماران اهدا و نویدبخش زندگی بیمارانی شود که سال‌هاست با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند.

پیکر این پدر فداکار به بیمارستان سینای تهران منتقل و قلب، دو کلیه، کبد و بافت‌های نسوج بدن او به بیماران پیوند زده شد.

هرچند مصطفی همسر و پسر 22 روزه‌اش را تنها گذاشت، اما فداکاری او تا ابد در یاد و قلب پسر کوچولویش می‌ماند و به پدر قهرمانش افتخار می‌کند.

برادر مصطفی می‌گوید: من و برادرم با هم همکار بودیم. تا همین سه ماه پیش که در یک محله زندگی می‌کردیم، با هم به شرکت می‌رفتیم و بازمی‌گشتیم. برادرم تازه پدر شده و پسرش متین فقط 22 روز از بهار زندگی‌اش گذشته بود که تقدیر این گونه رقم خورد. من 12 سال پیش کارت اهدای عضو گرفتم و حتی وصیت کردم در صورت مرگ مغزی، اعضای بدنم را به بیماران اهدا کنند.

وی افزود: اما تقدیر طور دیگری رقم خورد و انگار قسمت این بود که برادرم اهداکننده مهربانی باشد. زمانی که پزشکان گفتند برادرم مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت او به زندگی نیست، چند روزی سکوت کردم. نمی‌توانستم در این مورد چیزی بگویم. سرانجام ماجرا را بازگو کردم و خانواده‌ام و نیز همسرش تصمیم گرفتند اعضای بدن او را به بیماران اهدا کنند.

دیروز پیکر مصطفی تشییع و در قطعه نام‌آوران بهشت سکینه کرج به خاک سپرده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
خدا لعنت كنه اون راننده متواری رو...
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
خدا رحمتش كند
كارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
روحش شاد
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
خدا بیامرزش،روحش شاد
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
خدایا قربون حكمتت برم یه رحمی بكن به خودت قسم مسولیت بزرگ كردن این بچه ها خیلی سخته وقتی میخواد راه بیافته دست كی رو بگیره بگه بابا؛ واقعا تحمل این دردها برای این بچه ها و والدین مشكله به حق بزرگی و مهربونیت توی این اوضاع خراب هیچ بچه ای رو بی پدر و مادر نكن.....التماست می كنم
میثم
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
روحش شاد و یادش ماندگار
سعید یوسف نیا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
از دوست به یادگار دردی است مرا كان درد به صدهزار درمان ندهم
عباس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
خدا رحمتش كند
از همكاران خوب و با معرفت ما بود
خدا به خانواده اش صبر عطا كند
مهدی خذدمندیان
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
خداوند روحش را قرین رحمت و مغفرت كنه و به خانوادش صبر بده . از مرگش در این سن و یتیمی متین واقعا ناراحت وخوشحال از این ایثاربسیار بزرگ ان مرحوم و خانوادش .چنین گوهر هایی واقعا كم یابند.
مهران
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
مصطفی جان همیشه جاودان هستی و متین به داشتن پدر ایثارگر خود افتخار میكنه.روحت شاد
میثم هاشم پور
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
۰
۰
جای خالی او سبز و ایثارش جاودان.... از خداوند منان برای خانواده ایشان طلب صبر را آرزومندم..... روحش شاد و یادش گرامی...
احمدصدری
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
۰
۰
خدا رحمتش كنه روحش شاد
همكار
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۷
۰
۰
مصطفی از همكاران ما بود واقعا ادبش احترام گذاشتنش برخورد گرم و صمیمیش زبانزد بود . به خدا مصطفی حیف بود . خوشبحالش اون دنیاش و خرید خدا به آبروی خوبات قسم میدم به همسرش و خانوادش صبر بدی و مواظب آقا متین باشی . و هر چی سریعتر باعث و بانی و به سزای اعمالش كه مستحقش هست برسون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها