نام فیلم اصغر فرهادی در میان نامزدهای نهایی اسکار 2017 قرار گرفت

چشمک اسکار به فروشنده

فیلم فروشنده ساخته اصغر فرهادی به عنوان یکی از نامزدهای اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی زبان معرفی شد. این فیلم پیشتر به فهرست ۹ نامزد نهایی این بخش راه یافته بود.
کد خبر: ۹۹۴۰۴۹
«فروشنده» نامزد نهایی اسکار شد

به گزارش جام جم آنلاین، مراسم نامزدهای نهایی هشتادونهمین دوره جوایز سینمایی اسکار در شاخه‌های گوناگون در حالی آغاز شد که «فروشنده» اصغر فرهادی در جمع نامزدهایی نهایی اسکار خارجی قرار گرفت.

فروشنده که به عنوان یکی از ۵ نامزد جایزه گلدن گلوب انتخاب شده بود، نتوانست این جایزه را بگیرد. فروشنده اما در جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلمنامه( اصغر فرهادی) و بهترین بازیگر مرد ( شهاب حسینی) را دریافت کرد.

این فیلم جایزه ویژه هیات داوران پنجاه و دومین جشنواره فیلم شیکاگو را هم به دست آورده است.

فروشنده پیش از این در جشنواره فیلم مونیخ به عنوان بهترین فیلم و در جشنواره آمستردام به عنوان بهترین فیلم تماشاگران انتخاب شد.

فروشنده داستان زن و شوهری به نام رعنا و عماد (با بازی شهاب حسینی و ترانه علیدوستی) را روایت می‌کند که در حال بازی در نمایش "مرگ فروشنده" آرتور میلر هستند.

در آستانه شب افتتاح نمایش حادثه‌ای رخ می‌دهد که رابطه این زوج را ناخواسته درگیر تنش و التهاب می‌کند.

در سال ۲۰۱۲ فیلم "جدایی نادر از سیمین" از ساخته‌های اصغر فرهادی برنده گلدن گلوب و اسکار بهترین فیلم خارجی شد.

هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار در ۲۶ فوریه (۸ اسفند) سال ۲۰۱۷ برگزار خواهد شد.

به گزارش وب‌سایت رسمی آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، فروشنده برای کسب عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی سال باید با فیلم های «تونی ادرمن» (آلمان)، «تنا» (استرالیا)، «مردی به نام اُو» (سوئد) رقابت نهایی داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها