تصادفات رانندگی سالانه تعداد زیادی از همشهریان و هم‌وطنان را در به کام مرگ می‌کشاند.
کد خبر: ۹۹۳۹۰۷
عواملی که در تصادفات رانندگی تاثیر مستقیم دارند

به گزارش جام جم آنلاین ، متأسفانه در سال 2008 آمار کشته‌شدگان تصادفات جاده‌ای در ایران با 23.000 نفر، رتبه اول را در جهان کسب نمود. این در حالی است که تنها 30% این تصادفات منجر به فوت، در خارج از جاده‌هاست و 70% درصد آن در جاده‌های بین‌شهری رخ می‌دهد.

از علل این اتفاق می‌توان عوامل بسیاری را برشمارد. در سال 1391، کارشناسان 3 عامل اصلی را برای این رویداد خطرناک برشمردند. این 3 عامل شامل استاندارد پایین جاده‌ای، فرهنگ ضعیف رانندگی و خودروهای نامطمئن می‌باشند.

ازنظر استانداردهای جاده‌ای، متأسفانه جاده‌های ناایمن و مخصوصاً ناشناس بودن نقاط خطرناک برای رانندگان یکی از این عوامل است.

همچنین فرهنگ رانندگی، تکیه بیش‌ازحد بر تسلط رانندگی، سبقت‌های خطرناک، اعمال تلافی جویانه در جاده و تعجیل همیشه برای رسیدن به مقصد را می‌توان از عوامل اصلی فرهنگی نامید.

همچنین خودروهایی که در اصل تولید بی‌کیفیت بوده‌اند و در کنار آن خرید خودروهای کارکرده‌ای که شرایط مناسبی ازنظر امنیتی ندارد و یا فروشنده شرایط کامل سلامت آن را بیان نکرده است، یکی از عوامل مهم دیگر در افزایش میزان تلفات می‌باشد.

در سال‌های اخیر که استفاده از گوشی‌های هوشمند رونق بیشتری یافته، متأسفانه آمار کشته‌شدگان تصادفات را نیز بالاتر برده است. البته این رویداد تلخ تنها در ایران اتفاق نمی‌افتد. در ایالات‌متحده آمریکا، 8.1% از تصادفات منجر به فوت، به‌صورت 6 ماهه مربوط به استفاده از گوشی‌های همراه در حین رانندگی بوده است.

واقعاً جای آن دارد که نگاهی آگانه تر به میزان استفاده از گوشی‌های تلفن داشته باشیم. استفاده از تلفن همراه و مخصوصاً ارسال پیامک در حال رانندگی به‌شدت خطر افزایش تصادف و حتی تصادفات منجر به فوت را بالا می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صدا
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
۰
۰
چند وقت پیش یه پسر جوان پشت فرمان سر چهار راه از روبرو خلاف جهت آمد من چون پشتم ماشین بود صبر كردم رد بشود عصبانی شود كه چرا دنده عقب نمی روم كمی عقب رفت در حالی كه شیشه ماشینم پایین بود یه مشت تو صورتم زد بعد كه پیاده شدم اعتراض كردم حسابی منو كتك زد مردم وایستادن تماشا كردن فیلم گرفتند شوهرم آمد رضایت داد رفت این از شاهكار ورامین هر چه اعتراض كردم آقا چهار راه دوربین دارد شوهرم به حرفم گوش نكرد از این بابت روحم خیلی آزرده است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها