رییس صنف لوازم خانگی در گفت و گو با جام جم آنلاین :

ساختمان آلومینیوم هم در خطر است

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی که در ساختمان آلومینیوم فعالیت می کند وضعیت این ساختمان را نیز همچون ساختمان پلاسکو ناایمن دانست و گفت :متاسفانه مالک این ساختمان که بنیاد مستضعفان است به اخطارهایی که برای ایمن سازی این ساختمان دریافت کرده ، بی تفاوت است.
کد خبر: ۹۹۳۹۰۰
ساختمان آلومینیوم هم در خطر است

محمد طحانپور در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود :قدمت ساختمان آلومینیوم نیز بیش از 50 سال است که سازنده ساختمان پلاسکو و آلومینیوم یک فرد بوده و تفاوت این ساختمانها این است که سازه ساختمان پلاسکو فلزی بود، اما ساختمان آلومینیوم بتون است . با توجه به اینکه بیش از50 سال از عمر ساختمان می گذرد این ساختمان نیز نیاز به توجه و ایمن سازی دارد اما متاسفانه این ساختمان پل فرار برای مواقع اضطراری ندارد و آسانسور آن نیز نا ایمن است .

وی افزود : چندین سال قبل سقوط یکی از کارگران از آسانسور منجر به فوت او شد و سال 94 نیز ساختمان دچار آتش سوزی شد که توسط خود مردم مهار شد ،‌ وضعیت ساختمان به گونه ای است که آتش نشانی راهی برای ورود غیر از خیابان جمهوری ندارد. هر چند یک مقدار بازسازی از لحاظ ظاهر ساختمان شده است اما این کار نیز با همت شورای ساختمان که ساکنین آن هستند صورت گرفته است و صاحب ملک که بنیاد مستضعفان است هیچ اقدامی نکرده است و می توان گفت متاسفانه قانون مالک و مستاجر در این ساختمان اصلا رعایت نمی شود .

وی در پاسخ به اینکه برای مقاوم سازی و ایمن سازی آیا اخطاری دریافت شده است، گفت : اداره آتش نشانی و شهرداری اخطارهایی را به مالک ساختمان داده اند که توسط شورای ساختمان به صاحب اصلی ملک که بنیاد باشد ابلاغ شده است، اما بنیاد از سرخودش باز می کند و آن را نمی گیرد ، می گوید اخطاریه را به شورای ساختمان بدهید، در حال حاضر مشکل ما صاحب ملک است که توجهی به این ساختمان که مثل ساختمان پلاسکو است نمی کند.

رییس اتحادیه صنف لوازم خانگی اظهار داشت :یکی از مشکلات این است که ساختمان پایان کار ندارد و شهرداری با بنیاد مشکل دارد. ما اعتقادمان این است که زور شهرداری به بنیاد نمی رسد اگر رسیده بود تا بحال این ساختمان را پلمپ کرده بود .

طحانپور با اشاره به اینکه حدود 600 واحد صنفی در ساختمان آلومینیوم فعال هستند ، گفت :دفتر اتحادیه لوازم خانگی ، شرکت تعاونی پوشاک ، شرکت تعاونی لوازم خانگی ، مغازه های ساعت فروشی و تعمیرات ساعت ، و تعمیرات لوازم خانگی و شرکت شهاب همه در این ساختمان فعالیت می کنند و برازنده نام خیابان جمهوری اسلامی نیست که چنین ساختمان فرسوده ای که مرتب از بالایش سنگ می ریزد اینگونه رها شود.

وی افزود :در این چند سال اگر کاری هم روی ساختمان از لحاظ زیبا سازی صورت گرفته توسط شورای ساختمان انجام شده است اما از لحاظ ایمن سازی و مقاوم سازی باید مالک اصلی اقدام کند .در حال حاضر فاضلاب این ساختمان پر شده است و ضلع جنوب شرقی نشست کرده است و شرکت ملی گاز به دلیل ایمن نبودن از لوله کشی گاز امتناع ورزیده است .

طحانپور در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به اتفاقی که برای ساختمان پلاسکو افتاد حرکتی برای مقاوم سازی این ساختمان شروع شده است، گفت : الان تلاش شهرداری شروع شده و دو روزی است که ماموران آن به ساختمان می آیند . بنیاد نیز هم اینک یک مقدار اعلام آمادگی کرده است آن هم به دلیل سروصداهایی که شده است ،اما باید کار ریشه ای حل شود یعنی پله اضطراری پیش بینی شود ، آسانسورها ایمن سازی شوند و چاهها را خالی کنند تا ساختمان نشست نکند .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
داود
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
۰
۰
ایران فقط تهران نیست در شهرستانها همین مشكل وجود دارد
ایمانـــ
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۵
۰
۰
الان زوده،بذارین بریزه یه 30، 40 نفر ادم و اتش نشان بمیرند بعد بشینین فكر كنین ببینین چكار باید كرد
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
شهرداری در این زمینه واقعا شورش را در آورده.....فقط پول گرفتن بلده....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها