اولین پالایشگاه بهره برداری نفت خاورمیانه با نواختن‌ آژیر ۸۰ سال قبل (آهنگ شروع فعالیت هر روزه نفتی و بیدارباش مردم شهر) بازنشسته شد.
کد خبر: ۹۹۳۵۱۸
اولین پالایشگاه نفت خاورمیانه بازنشسته شد

به گزارش جام جم آنلاین از خوزستان، آیین بازنشستگی و خاتمه مأموریت فرآورش نفت در تأسیسات بهره‌برداری نمره ۹ مسجدسلیمان (اولین کارخانه بهره برداری نفت خاورمیانه) و تحویل آن به طرح موزه های صنعت نفت ایران با هدف بهسازی فرآیند تولید نفت و صیانت از محیط زیست و جامعه انسانی برگزار شد.

مسئولان استانی بسیاری، از جمله مدیرکل محیط زیست، مسئولان وزارت نفت، سازمان محیط زیست کشور، نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس، فرماندار مجلس، مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب و دیگر مسئولان محلی در این آیین حضور داشتند.

سال ساخت این کارخانه ۱۳۰۷ خورشیدی و ظرفیت فرآورش ۵۰ هزار بشکه در روز بود.

این کارخانه به مدت زمان ۸۸ سال سابقه خدمت داشته و جمعیت انسانی واقع در محدوده عملیاتی آن نیز ۱۰ هزار نفر بود.

افتتاح تلمبه خانه تقویت فشار نفت تمبی در مسجد سلیمان

تلمبه‌خانه تقویت فشار نفت تمبی با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال و ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز به بهره برداری رسید.

مدیر شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: پروژه احداث تلمبه خانه تقویت فشار نفت تمبی بخشی از پروژه احداث واحد بهره برداری و نمکزدایی مسجدسلیمان است و ۲۴ هزار مترمربع مساحت دارد.

قباد ناصری افزود: این پروژه به منظور انتقال نفت میادین مسجدسلیمان و پرسیاه برای انجام مراحل تفکیک، جداسازی آب، نفت و S۲H به مرحله اجرا درآمده است.

وی ادامه داد: مهمترین نتایج اجرایی شدن این پروژه خارج ساختن تاسیسات نفتی فرسوده نمره ۹ مسجدسلیمان، جلوگیری از آلودگی زیست محیطی، صیانت از جامعه انسانی و بهسازی فرایند تولید نفت است.

ناصری با اشاره به ظرفیت ۱۰هزار بشکه در روز این تلمبه خانه تصریح کرد: شروع این پروژه از اردیبهشت ماه سال گذشته بوده و مهر ماه امسال نیز کار ساخت آن به اتمام رسید. هزینه انجام کار در این پروژه ۶۵ میلیارد ریال بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها