اختصاصی جام جم آنلاین / جمعه این هفته در باغ موزه ایرانی صورت می گیرد

رونمایی 2 پرتره جدید از رهبری و امام راحل

مراسم رونمایی از دو پرتره جدید نقاشی اثر استاد کیخسرو خروش شامل چهره های ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب جمعه این هفته در باغ موزه هنر ایرانی برگزار می شود.
کد خبر: ۹۹۳۰۹۰
رونمایی 2 پرتره جدید از رهبری و امام راحل

به گزارش جام جم آنلاین، کیخسرو خروش از چهره های ماندگار هنر معاصر ایران است که تخصص اصلی او خوشنیوسی و نقاشی ـ خط است، این هنرمند 75 ساله کشورمان سال ها در انجمن خوشنویسان ایران به تدریس پرداخت و مسوولیت های متعددی نیز بر عهده داشته است.

خروش تاکنون چند پرتره از امام خمینی و حضرت آیت الله خامنه ای را به تصویر کشیده است و تازه ترین پرتره او از امام و رهبری قرار است جمعه این هفته ساعت 15 تا 17 در تهران خیابان ولی عصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان فیاضی(فرشته)، خیابان بوسنی هرزگووین، نرسیده به چهارراه دکتر حسابی، باغ موزه ایرانی رونمایی شود.

او چندی پیش در گفت و گو با جام جم آنلاین درباره علاقه اش به کشیدن پرتره توضیح داد: : من قبل از دانشگاه و دوران جوانی به پرتره خیلی علاقه مند بودم و پرتره اشخاص مختلف را کار کرده ام ولی برخی کارها حساسیت ویژه تری دارند و باید تمرکز و دقت فراوانی داشت و عشق و علاقه زیادی می خواهد که خدا رو شکر تا به امروز در من وجود داشته است.

او که در همایش چهره های ماندگار هم تجلیل شده است، درباره ویژگی های یک پرتره خوب گفت: اگر از روی عکس باشد خود عکس خیلی مهم است که ویژگی های مناسب برای پرتره شدن را داشته باشد، نورپردازی برای کشیدن پرتره اصلی تعیین کننده است و فرم کار هم باید جذاب و کامل باشد. از طرفی کشیدن چنین پرتره هایی نیاز به مطالعه دارد، برخی فکر می کنند فقط توانایی هنری کافی است اما تجربه من می گوید باید درباره موضوع مطالعه و تحقیق کرد تا بتوان دقیق و کامل اثری هنری را اجرا کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها