اتحادیه صنف پیراهن دوزان در گفت و گو با جام جم آنلاین :

برای ساخت پلاسکو بنیاد مستضعفان تصمیم می گیرد

رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان و پیرآهن فروشان از فعالیت 402 واحد تحت پوشش این اتحادیه در ساختمان پلاسکو خبر داد که بیشترین کسبه را در مجموعه پلاسکو تشکیل می دادند .
کد خبر: ۹۹۲۵۶۴
برای ساخت پلاسکو بنیاد مستضعفان تصمیم می گیرد

جواد دوردیان نقوسیان در گفت و گو با جام جم آنلاین ،در پاسخ به این پرسش که برای حمایت از واحدهای متضرر شده در این حادثه چه پیش بینی هایی شده است، گفت :ما در حال برگزاری جلساتی با کسبه فعال در ساختمال پلاسکو هستیم تا برای برآورد خسارت گزارشی را در رابطه با مساحت واحد ،‌ مقدار اجناس از دست داده خود در فرمهایی که ارائه می شود گزارش دهند تا بتوان برای حمایت از آنها برنامه ریزی کرد .

وی افزود : در رابطه با خسارت وارد شده با احتساب ارزش سر قفلی های این واحد ها برآوردهای مختلفی می شود، طبق آخرین فرمایش رییس اتاق اصناف این خسارت حدود هزار و 500 میلیارد تومان اعلام شده است .

دوردیان در پاسخ به این پرسش که آیا ساختمان پلاسکو دوباره برای فعالیت این کسبه ساخته خواهد شد، گفت : بعید می دانم که این کار صورت گیرد به هر حال این ساختمان متعلق به بنیاد مستضعفان است و مشخص نیست که آنها چه تصمیمی بگیرند و اگر هم دوباره بخواهند ساختمانی را در همان محل بسازند ساختن چنین برجی حدود 10 تا 15 سال زمان خواهد برد .

وی گفت : بیشترین کسبه ای که در ساختمان پلاسکو فعالیت داشتند مربوط به اتحادیه صنف پیراهن دوزان و پیراهن فروشان است و با اتاق اصناف و شهرداری صحبت شده است تا مکانی را برای فعالیت این کسبه در نظر بگیرند .

دوردیان گفت : بیشتر این واحدها تولید کننده هستند اما از ساختمان پلاسکو به عنوان مرکز پخش خود استفاده می کردند که بخشی از اجناس انباری این واحد ها در این ساختمان قرار داشت که طعمه حریق شد .

رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان و پیراهن فروشان در پاسخ به این پرسش که تعداد کارگران شاغل در این ساختمان چه تعداد بودند و آیا از سوی کارفرمایان بیمه بودند، اظهار داشت : بر اساس اطلاعاتی که داریم در هر واحد حدود 3.5 کارگر مشغول به کار بودند و طبق معمول باید کارفرما آنها را بیمه کرده باشد اما تا زمان تکمیل اطلاعات نمی توان اظهار نظر دقیق کرد.

وی در باره اینکه آیا از مفقودی صاحب کسبه ای گزارش شده است، اظهار داشت : خوشبختانه گزارش مفقودی نداشتیم حال باید دید کارگری در این سانحه زیر آوار مانده است یا خیر .

سیما رادمنش - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
آبان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۰
۰
10 تا 15 سال زمان برای ساختن این برج ؟؟ مگه میخان با استانبولی ملات بالا بكشن ؟؟؟ اگر بخان این برج دوباره سر پا بشه با رعایت تمام جوانب از جمله ترافیكی و و و .... با كلی معطلی 5 سال بیشتر طول نمیكشه بگو نمیخاین دوباره سرپا شه و الا اگر كار رو به كاردان بسپارید به سرعت و با ایمنی بالاتر آماده بهره برداری مجدد خواهد شد. آخه جام جم عزیز صنف پیراهن دوز رو چه به اظهار نظر ساختمانی.
عاقبت بخیر
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
بالاخره فهمیدیم برج مال كیه مال بنیاد.........یعنی خود دولت اونوقت میگه اخطار دادیم به كی اخطار دادید به دولت .خود دولت مقصر اصلی این حادثه است برای گرفتن پول از واحد ها بنیاد به هر قیمتی فقط پول گرفته و دیگر هیچ.چرا برقشو قطع نكردید اگه مشكل داشته چرا ابشو قطع نكردید اگه مشكل داشته همه چیز آشكار شد و بس......
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
برای امنیت مردم كه تصمیم نگرفتند ولی برای ساخت و سازش تصمیم گیرنده شدند
رضا از شیراز
United States
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
در حقیقت بنیاد برای سرپوش گذاشتن روی اشتباهاتی كه در مورد ساختمان پلاسكو داشته در تكاپو هستش كه هزینه ی ساخت رو انجام بده اما نمیدونه كه مردم متوجه هستند.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها