خانه هایی با عجیب ترین معماری ها در جهان را در ادامه ببینیم.
کد خبر: ۹۹۲۵۵۹
عجیب ترین خانه های جهان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هوس شاپ، اسباب کشی، تزئین و دکور کردن منزل جدید یکی از هیجان انگیزترین فعالیت‌هایی است که در طول دوران زندگی‌مان انجام می‌دهیم به ویژه برای آن‌دسته از افراد که هیچ‌گاه مجالی برای نشان دادن خلاقیت‌ها و طراحی ایده‌های خود نداشته‌اند، ضمن اینکه برخی از مردم به دلیل محدودیت‌هایی که با آن مواجه‌اند ناگزیرند که خلاقانه‌تر برخورد کنند. در این گزارش تعدادی از جالب ترین خانه های ساخته شده در سراسر جهان را می بینیم.

1. خانه شفاف، ژاپن

این خانه که 914 فوت مربع مساحت دارد توسط آرشیتکتی به نام سو فوجیموتو طراحی شده است. این منزل که به نام NA خوانده می‌شود از نور کافی برخوردار بوده ولی فاقد فضای خصوصی است.

2. خانه اسکیت بورد، آمریکا

این منزل اولین خانه‌ای است که با این سبک و سیاق طراحی شده و توازنی کامل بین اسکیت کردن و یک محل اسکان معمولی ایجاد کرده است. این خانه به صورت یک پروژه خصوصی و توسط ساکنان آن در شهر مالیبو در ایالت کالیفرنیا ساخته شده است. در این منزل شما می‌توانید به راحتی در همه سطوح درونی و بیرونی اسکیت کنید. به تازگی نمونه از این منزل در موزه‌ای در پاریس به معرض دید عموم گذاشته شده است.

3. باریک‌ترین خانه جهان، لهستان

این خانه در فاصله بین دو آپارتمان قرار گرفته است. پهنای آن بین 92 تا 152 سانتیمتر متغیر است.

4. برج آبی(مخزن آب) قدیمی دیروز، خانه مدرن امروز، بلژیک

در سال 2007 استودیوی طراحی بم (Bham) در اقدامی جالب توجه عملیات مرمت و نوسازی این بنا را بر عهده گرفته و آن را به صورت آپارتمانی در 5 طبقه برای یک خانواده بازسازی کرد. تراس فوقانی این خانه منظره بی‌نظیری از دهکده‌های زیبای اطراف فراهم نموده و حتی یک دوش نیز در فضای خارجی تعبیه شده است. البته در عین حال آنها مجبور به حفظ مخزن آب 250,000 لیتری این برج نیز شدند که اکنون بخشی از خانه به شمار می‌آید.

5. خانه فلینت‌ستونز(Flintstones)، آمریکا

دیک کلارک افسانه‌ای قصد دارد یکی از اقامت‌گاه‌های خود در شهر مالیبو را به مبلغ 3.5 میلیون دلار به فروش برساند. این خانه یک طبقه که در دل صخره کنده شده است از بیرون شبیه به خانه سنگی است که ویلیام و فرد از شخصیت‌های کارتون کلاسیک دهه 60 یعنی خانواده فلینت‌ستون در آن زندگی می‌کردند. این منزل صخره‌ای یک اتاق خواب،‌ دو حمام، یک اجاق و تعداد زیادی پنجره‌های بزرگ شیشه‌ای دارد که به مناظر زیبایی از دره سرانو Cerrano، کوه بونی Boney، اقیانوس آرام و غروب زیبای خورشید دید دارند. این بنا و زمین‌های اطرافش روی هم 22 جریب مساحت داشته و در انتظار مالکی جدید روزشماری می‌کنند.

6. کوچک‌ترین خانه جهان با یک متر مربع مساحت،‌ آلمان

آرشیتکت برلینی ون بو منتزل (Van Bo Mentzel) اقدام به طراحی منزلی با یک متر مربع مساحت کرده که عنوان کوچک‌ترین خانه جهان را از آن خود کرده است. این خانه که از چوب ساخته شده می‌تواند به عنوان استراحت‌گاه، کیوسک قابل حمل و حتی یک اتاق اضافه در منزل مورد استفاده قرار گیرد. این منزل کوچک با 40 کیلو وزن سبک بوده و در نتیجه می‌توان به راحتی به صورت عمودی و افقی از آن استفاده کرد.

7. خانه سرسره‌ای، ژاپن

استودیوی طراحی لول (Level) در کشور ژاپن خانه‌ای غیر معمول را در سه طبقه برای خانواده‌ای طراحی کرده که دارای سرسره‌ای است که هر سه طبقه را پوشش می‌دهد. یک طرف این خانه دارای تعدادی پلکان و راهرو بلند است و طرف دیگر دارای یک مسیر سرازیری دایره‌ای شکل که حول قسمت مرکزی خانه می‌چرخد..

8. خانه سنگی، پرتغال

اگر چه از بیرون این تنها یک تخته سنگ عظیم است که خود نمایی می‌کند ولی این منزل سنگی یک در،‌ یک پنجره و یک دودکش دارد و اکنون به یکی از جاذبه‌های توریستی این کشور تبدیل شده است.

9. کلیسا و خانه مدرن امروزی، هلند

گروه معماری زکZecc ‌ دو کلیسای متروکه در شهر اولترشت در کشور هلند را نوسازی کرده و به صورت دو خانه مدرن امروزی برای اقامت خانواده‌ها باز سازی نمودند. فضا سازی درون منزل بسیار زیبا و چشم نواز است.

10-خانه صدفی، مکزیکو سیتی

خانه حلزونی شکل زیبا که توسط معماری به نام خاویر طراحی در سال 2006 ساخته شد. این خانه با معماری عجیبش برای یک خانواده 4 نفره طراحی شده که از زندگی در شهر خسته شده و تمایل داشتند زندگی در طبیعت را تجربه کنند.

11- خانه برعکس در آلمان

این خانه در سال 2008 توسط معماران لهستانی Klaudiusz گولوس و سباستین Mikiciuk عنوان یک جاذبه توریستی در شمال شهر آلمان ساخته شده است.

12-خانه ای کنار رودخانه در استرالیا

معمار جیمز استاکول طراحی بسیار زیبا و ساده ای را برای این خانه در کنار رودخانه ایجاد کرده است

13- خانه آبشاری در پنسیلوانیا

معمار آمریکایی فرانک لوید این خانه را در اواخر سال 1930 به منظور مشاهده آبشارها در پنسیلوانیا ساخته است.

14- خانه صدفی یا حلزونی در مکزیک

خانه آبشاری در نزدیکی سواحل مکزیک ساخته شده . این خانه عجیب همراه با 3 اتاق خواب، 2 حمام و یک استخر خصوصی است که به گردشگران اجاره داده می شود

15-کاخ فولاد در تگزاس

معمار رابرت برونو این خانه با جنس فولاد را با صرف 23 سال زمان از سال 1973 تا 2006 در تگزاس ساخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها