سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو در تازه ترین اطلاع رسانی خود، هرگونه کشف پیکر بی جان افراد از زیر آوار ساختمان پلاسکو را تکذیب کرد.
کد خبر: ۹۹۲۳۳۲
ملکی: تاکنون هیچ پیکری از زیر آوار بیرون نیامده است

جلال ملکی در مصاحبه با جام جم آنلاین با بیان این خبر افزود: برخی از سایت ها و منابع خبری از کشف تعدادی جسد افراد عادی و ماموران آتش نشانی در محل حادثه خبر داده اند که تاکنون یعنی ساعت 18 و 30 دقیقه عصر جمعه اعلام می دارم هنوز پیکری یافت نشده است.

وی با اشاره به محبوس شدن 20 آتش نشان در زیر آوارها افزود: تنها شهادت یک نفر از ماموران آتش نشانی تایید شده که به دلیل شدت جراحات در بیمارستان اتفاق افتاده است. از روز گذشته تاکنون 33 مجروح آتش نشان داشته ایم که بجز 5 نفر مابقی آتش نشانان مجروح از بیمارستان ها به سلامتی مرخص شده اند و آن 5 نفر هم اوضاع عمومی خوبی دارند.

ملکی با بیان وجود آتش و حرارات بسیار بالا در زیر آوارها تصریح کرد: فشردگی آوار و آهن آلات به حدی است که حتی نفوذ هوا به لایه های زیرین غیرممکن است و احتمال می دهیم که با وجود حجم دود و گازهای متراکم در زیر آوارها، افراد محبوس شده جان خود را از دست داده باشند.
این مسئول آتش نشانی افزود: امیدواریم با افزایش سرعت آوار برداری در ساعات پیش رو بتوانیم به لایه های زیرین آوارها نفوذ کنیم.

هلی کوپتر نداریم
سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو در پاسخ به این سوال که چرا آتش نشانی از هلی کوپتر استفاده نمی کند، گفت: آتش نشانی تهران اصلاً هلی کوپتر ندارد که بخواهد از آن استفاده کند.
ملکی افزود: پیش از این مطالعاتی از سوی مسئولان شهری روی چند بِرند مطرح در صنعت هلی کوپترسازی امدادی انجام شده و هنوز هم این بررسی ها ادامه دارد و امیدوار هستیم که در آینده نزدیک برای تهیه هلی کوپترهای امدادی و آتش نشانی اقدام شود.

وی گفت: البته موقعیت مکانی ساختمان پلاسکو هم به نحوی است که اگر هلی کوپتر آب پاش هم موجود بود نمی توانستیم عملیات کنیم چرا که هلی کوپتر برای عملیات نیازمند محیطی باز و گسترده دارد که این امر در موقعیت ساختمان پلاسکو ممکن نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كوشا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
۰
۰
سلام
برای واقعه پیش آمده در خصوص عزیزان فداكار آتش نشان متاسفیم.
ای كاش دولتمردان ...... و آقازاده ها ......... به جای واردات خودروهای چند میلیاردی ، به فكر تجهیزات ایمنی و اتفای حریق بودند. مشخص نیست چه زمانی این مسئولان به فكر خواهند افتاد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها