نفوذ جریانات سرد شمالی از بعد از ظهر امروز سبب تشدید بارش در سواحل شمالی و شمال شرق کشور و کاهش دما در این مناطق می‌شود که تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۹۲۲۹۶
تهران از فردا بارانی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، براساس تحلیل نقشه‌های هواشناسی و بررسی خروجی مدل‌ها، در سه روز آینده به سبب وجود جریانات مرطوب جنوبی و همراهی آن با جریانات تراز میانی، رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در جنوب شرق، شرق و جنوب رخ می‌دهد.

در سه روز آینده برای مناطق شمال شرق، مرکز، زاگرس مرکزی و جنوب غرب بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

امروز شدت بارش‌ها را در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان، تنگه هرمز و سواحل دریای عمان‌ شاهد هستیم.

روز شنبه در نیمه شرقی هرمزگان، تنگه هرمز و سواحل غربی عمان و روز یکشنبه نیز در نیمه شرقی هرمزگان، برخی نقاط استان‌های کرمان، فارس و نیمه شمالی خراسان جنوبی شاهد بارش باران خواهیم بود.

امروز همچنین به سبب گذر امواج تراز میانی بارش‌های پراکنده در برخی استان‌های واقع در شمال غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز رخ خواهد داد که روز شنبه با تقویت این جریانات، بارش در این نواحی به ویژه در سواحل غربی و مرکزی خزر و دامنه‌های البرز مرکزی تقویت خواهد شد؛ این وضعیت به تناوب تا روز یکشنبه در این مناطق ادامه دارد.

از بعدازظهر امروز با نفوذ جریانات سرد شمالی، تشدید بارش در سواحل شمالی و شمال شرق و کاهش دما در نوار شمالی به ویژه در شمال شرق رخ خواهد داد که کاهش دما تا روز دوشنبه نیز تداوم دارد.

تنگه هرمز و دریای عمان امروز و فردا مواج است همچنین امروز هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت با غبار محلی همراه است.

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات بارش پراکنده و روز یکشنبه نیز آسمان تهران ابری گاهی با بارش باران و برف و در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به ترتیب 7 و 2 درجه خواهد بود.

روز آینده بندر عباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و اردبیل، شهرکرد و تبریز با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر و سنندج با کمینه دمای 9 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 23 دی‌ماه امسال 50.1 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 124.9 میلی‌متر بود بنابراین بارش سال جاری 40 درصد بارش سال گذشته است.

کاربران همچنین می‌توانند خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها