خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به ریزش ساختمان پلاسکو و جان باختن تعدادی از آتش‌نشانان گفت: مسئولان ننشینند و بعد که اتفاق دوباره‌ای افتاد به فکر بیفتند بلکه باید پیشگیری کنند.
کد خبر: ۹۹۲۲۳۶
صدیقی:مسئولان برای رویارویی با بحران ها آماده باشند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ؛ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به حادثه غم بار خیابان جمهوری افزود: مومن به مومن عاطفه دارد و این برادران آتش نشان همیشه در صحنه حضور دارند ، سنگرنشین هستند و با آب و آتش و خطر درگیرند.

وی ادامه داد : برادران آتش نشان جانشان در خطر است و وقتی بیرون می روند زن و بچه هایشان نمی دانند که سالم برمی گردند یا خیر و آنها همیشه در این حوادث جانشان در خطر است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: متاسفانه از تعدادی از این افراد هنوز خبری نیست ، به خانواده افرادی که در این حادثه شهید شده‌اند ، تسلیت می گوییم و امیدواریم خداوند درگذشتگان را با شهدا محشور کند.

وی ادامه داد: آتش نشانان همیشه در خط مقدم ایثارند و مسئولان باید از تکرار اینگونه حوادث پیشگیری کنند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مسئولان ننشینند و بعد که اتفاق دوباره ای افتاد ، به فکر بیفتند بلکه باید پیشگیری کنند.

وی گفت: به مسئولانی که در این دو روز اخیر بودند ، می گویم که اینها عبرتی است که باید پیشگیری شود و همیشه باید مجهز بود.

امام جمعه موقت تهران افزود: ما همیشه دشمن بیرونی و درونی داریم و مسئولان باید برای روبرو شدن با بحران های داخلی مثل سیل و زلزله و مانند ان آماده باشند و باید همیشه همه حوادث را رصد کنیم و در هر میدانی سلاح لازم را در اختیار داشته باشند تا خطر را دفع کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت : بعضی از افراد هنوز در این مکان گرفتار هستند که اگر زنده هستند انشاء الله پیدا شوند و به خانواده هایشان برگردند و اگر شهید شدند خدا به خانواده هایشان صبر دهد و با شهدا محشور شوند.

دهه فجر تجلی قدرت ایمان و معنویت بود

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نماز جمعه تهران گفت : دهه فجر به فرموده راحل ، انفجار نور و تجلی قدرت ایمان و معنویت بود که از آستین ملت ایران بیرون آمد.

وی افزود: این انقلاب غرب را لرزاند و شرق را حیران کرد و معجزه ای را خلق کرد ،این انقلاب که در دهه فجر به پیروزی رسید ، معجزات و کرامات فراوانی داشته است و دارد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: دهه فجر قدرت ایمان و معنویت و قدرت ولایت است .

وی ادامه داد: یک رژیم مرتجع و مجهز به همه امکانات امنیتی و با وجود ساواک خشن و بی رحم که نفسها را خفه کرده بود و در یک خفقان حرکت را از آنان گرفته بود ، از پا درآمد و انقلاب به پیروزی رسید.

امام جمعه موقت تهران گفت: برداشتن این حکومت مرتجع و متکی به قدرتهای بزرگ از رهاوردهای انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: در آن روزها جهان دو قطبی بود و شوروی و آمریکا دو قطب جهان بودند و برای همه ملت ها این باور پیش آمده بود که بدون اتکا به این دو قطب نمی توانند حیات داشته باشند ولی انقلاب آمد و راه نو را که بدون شرق و غرب بود ، انتخاب کرد و نتیجه گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی افزود: رویکرد نه شرقی و نه غربی ، میوه شیرینی بود که بشریت تجربه نکرده بود.

وی ادامه داد: انقلاب به پیروزی رسید و بنای مستحکم و پناهگاه امنی را پایه گذاری کرد ، شاه بیرون رفت و وابستگی از بین رفت و انقلابی که رنگ و روی مردمی را در پی داشت به روی کار آمد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: خود مردم در این انقلاب، ایجاد کننده و موسس و پاسدار هستند و هم ولایت بر دلها حاکم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها