گروهی از غواصان روسیه موفق به کشف تصادفی لاشه یک فروند هواپیمای آمریکایی در دریای سیاه شدند که در جریان جنگ دوم جهانی سقوط کرده بود.
کد خبر: ۹۹۲۲۲۰
روسیه جنگنده آمریکایی را از دریا بیرون کشید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، براساس تصاویر و اطلاعات انتشار یافته از عملیات گروه غواصی روسیه در فضای مجازی و رسانه ها، هواپیمای بوستون بی 3 که از جمله بمب افکن های فروخته شده آمریکا به شوروی متحد جنگی خود بود تا برای بمباران مواضع نیروهای آلمانی استفاده کند، تقریبا سالم است.

غواصان در ادامه عملیات گسترده کاوش سواحل دریای سیاه برای یافتن قطعات هواپیمای توپولف 154 وزارت دفاع روسیه که ماه گذشته در جریان پرواز به مقصد سوریه سقوط کرد و به مرگ 92 نفر منجر شد، به صورت تصادفی موفق به کشف بمب افکن آمریکایی شدند که زمان ساخت آن به حدود 80 سال پیش باز می گردد.

بنا به اعلام کارشناسان، بدنه هواپیما تقریبا سالم مانده و عملیات انتقال از قعر دریا نیز با موفقیت انجام شده است.

براساس اطلاعات استخراج شده، این هواپیما در 15 نوامبر 1943 پس از پرواز از فرودگاه آدلر برای بمباران مواضع نیروهای آلمانی در دریا نزدیک سواحل شهر سوچی سقوط کرد.

آمریکا در قالب کشورهای گروه متفقین در برابر متحدین به رهبری آلمان نازی در جریان جنگ دوم جهانی شمار زیادی انواع جنگ افزار از جمله هواپیما و تانک را به شوروی فروخت و براساس برخی گزارش ها در قبال آنها طلا دریافت می کرد، در حالیکه متحد جنگی ارتش سرخ به شمار می رفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها