جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت: با از فروردین سال 96 خودروهای سنگینی که استانداردهای آلایندگی یورو 4 را در تولید رعایت نکرده باشند ، شماره گذاری نخواهند شد و از تردد آنها در جاده های برون شهری کشور جلوگیری می شود.
کد خبر: ۹۹۲۲۱۸
ایست پلیس به خودروهای سنگین بدون یورو 4 از فروردین 96

به گزارش جام جم آنلاین، سردار موسی امیری در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای فروردین آینده مبنای شماره گذاری خودروهای سنگین و نیمه سنگین مسافربری یا باری داشتن استاندارد یورو 4 است.

وی اظهار کرد: اعمال استاندارد یورو 4 در شماره گذاری خودروهای سنگین مسافربری درون شهری از مهر ماه امسال شروع شد.

سردار امیری الزام پلیس برای خودروهای سبک را رفتن به سمت مراحل استانداردهای یورو 5 دانست و گفت : البته این انتظار وجود دارد که نسبت تولید سوخت یورو 4 در کشور نیز اقدام شود چون همه اینها امنیت بیشتر و سلامت را برای مردم به همراه خواهد داشت.

کاهش 2 درصدی تلفات تصادفات رانندگی

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا همچنین به روند کاهشی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در جاده های کشور اشاره کرد و گفت : با توجه به آمار سازمان پزشکی قانونی در 8 ماه امسال تلفات ناشی از تصادفات و اتفاقات رانندگی 2 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

وی افزود: کاهش تصادفات و تلفات سوانح رانندگی با همراهی مردم و تلاش شبانه ‌روزی فعالان به ثمر رسید، هر چند میزان کاهش تصادفات و آمار کشته ‌شدگان رضایت‌بخش نیست و باید بیشتر کاهش یابد البته با تلاش عوامل پلیس راه و راهنمایی و رانندگی ، میزان تلفات جاده ای امسال در مازندران حدود 10 درصد کاهش داشت و از این نظر این استان در رتبه سوم کاهش تلفات جاده ای قرار گرفت.

امیری شتاب دادن به روند کاهشی تلفات جاده‌ای را نیازمند بهره گیری بیشتر از تجهیزات هوشمند مانند نصب دوربین‌های کنترل سرعت و تصادفات در راههای کشور دانست.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا گفت که هم ‌اکنون حدود 2 هزار کیلومتر از مسیرهای مواصلاتی کشور تحت پوشش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلفات قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها