باراک اوباما در آخرین کنفرانس مطبوعاتی گفت که نسبت به درست بودن مواضعی که در دوران ریاست‌جمهوری خود اتخاذ کرده است، اطمینان دارد.
کد خبر: ۹۹۱۸۹۵
اوباما: ترامپ به عواقب تصمیم های خود توجه داشته باشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، او به دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا توصیه کرد، در صورتی که قصد دارد تغییراتی اساسی در سیاست‌هایش اعمال کند، به عواقب تصمیم‌های خود توجه داشته باشد.

اوباما در بخش دیگری‌ از اظهارات خود شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی را باعث به خطر افتادن راه حل تشکیل دو کشور دانست و نسبت به وضعیت کنونی مذاکرات صلح خاورمیانه ابراز نگرانی کرد.

رییس‌جمهوری کنونی آمریکا که قدرت را ظرف کمتر از دو روز آینده به ترامپ تحویل خواهد داد، در پاسخ به سوالی درباره مواضعش در قبال رویکرد آشتی‌جویانه دونالد ترامپ نسبت به روسیه گفت که وی رابطه سازنده با مسکو را در راستای منافع آمریکا می‌داند و در دوران حضورش در کاخ سفید تلاش کرده روسیه، عضو جامعه جهانی باشد و اقتصاد جهانی را بهبود بخشد. با این حال، اوباما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه را به تشدید گفتمان ضدآمریکایی و روحیه خصمانه همانند دوران جنگ سرد متهم کرد.

اوباما با اشاره به این که وضع تحریم‌های ضدروسی به دلیل مسائل تسلیحاتی نبوده است، گفت که واشنگتن این تحریم‌ها را به دلیل دخالت مسکو در مسائل اوکراین علیه این کشور وضع کرده است. وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت، از ترامپ خواسته که مذاکرات تسلیحاتی با روسیه را برای کاهش سلاح‌های هسته‌ای دو کشور از سر بگیرد.

رییس‌جمهوری آمریکا در خصوص سیاسی شدن فرآیند انتخابات در کشورش هشدار داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها