یک مقام مسئول از آغاز پهلوگیری نفتکش‌های ایرانی در پایانه‌های نفتی اتحادیه اروپا خبر داد و گفت: اولین نفتکش اروپایی، در یکی از پایانه‌های نفتی اسپانیا پهلوگیری کرد.
کد خبر: ۹۹۱۶۱۵
ورود نفتکش‌های ایرانی به پایانه‌های نفت اروپا آزاد شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شرکت نفتکش ایران، سیروس کیان ‌ارثی با بیان اینکه تردد کشتی‌های این ناوگان به بنادر اروپایی که در دوران تحریم متوقف شده بود، از سرگرفته شده، گفت: امروز و پس از حل شدن مشکلات بیمه، کلاس، پرچم و گواهینامه‌های بین‌المللی کشتی‌های نفتکش ایرانی، شاهد دستاورد دیگری در حوزه حمل و نقل دریایی کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش ایران، اسپانیا را نخستین مقصد اروپایی ناوگان نفتکش ایران طی یکسال گذشته اعلام کرد و افزود: نخستین نفتکش ایرانی که به یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی اسپانیا اجاره داده شده است، چندی پیش در بندر «الجسیراس» این کشور پهلو گرفت.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه این کشتی نفتکش بدون هیچ‌گونه تاخیری، محموله خود را در این بندر تخلیه و پایانه یادشده را بدون هیچ توقفی ترک کرده است، اظهار داشت: تردد کشتی‌های نفتکش ایرانی به دیگر بنادر اروپایی هم آغاز شده که از جمله آن، می‌توان به از سرگیری تردد کشتی‌های نفتکش ایران به بنادر هلند اشاره کرد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفتکش، خاطرنشان کرد: هم اکنون دو فروند از نفتکش‌های ایران در حال عزیمت به بنادر و پایانه‌های نفتی هلند هستند.

«آرگوست مدیا» روز گذشته مدعی شده بود: یک کشتی نفتکش ایرانی با گذشت حدود یکماه سرگردانی در آب‌های جنوب اروپا، هنوز موفق به پهلوگیری و تخلیه محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت خام نشده است.

در همین حال، امیرحسین زمانی‌نیا معاون امور بین‌الملل وزیر نفت هفته جاری با بیان اینکه در حال حاضر تمامی تحریم‌های مربوط به نفتکش‌ها از جمله بیمه، پرچم، کلاس، رده بندی لغو شده و محدودیتی وجود ندارد، گفته است: هم اکنون نفتکش‌های ایرانی مشکلی برای استفاده از پرچم کشورهای مختلف ندارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها