دو برادر که به اتهام سرقت مرگبار دو طلافروشی در دادگاه کیفری شهر یزد محاکمه شده بودند، به دو بار قصاص نفس، دو بار حبس ابد، 246سال حبس و 594 ضربه شلاق محکوم شدند.
کد خبر: ۹۹۱۴۹۸
مجازات سنگین برای قاتلان طلافروشان +عکس

به گزارش جام‌جم، این دو متهم به قتل که با هم برادر هستند، بعدازظهر بیست‌و‌هشتم شهریور امسال با جعل عنوان پلیس طلافروش یزدی را ربوده و خفه‌اش کردند. سپس با سرقت کلیدهای مغازه پدری او وارد بازار «خان» شهر یزد شده و با سرقت طلاها گریختند. بعد از این جنایت آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و پنج روز بعد در شهر همدان بازداشت شدند. آنها در تحقیقات علاوه بر سرقت از طلافروشی و قتل طلافروش یزدی، اعتراف کردند سوم مرداد امسال نیز یک طلافروش ملایری را به شیوه‌ای مشابه به قتل رسانده و از مغازه‌اش سرقت کرده‌اند. بیستم شهریور هم قصد سرقت از صاحب صرافی سپهر در یزد را داشتند که او را زخمی کرده و در اجرای نقشه سرقت ناکام مانده‌اند. آنها بعد از دستگیری به زندان افتادند و هفته گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان یزد محاکمه شدند.

دیروز شهیدی‌فر، رئیس شعبه دوم دادگاه کیفری یک یزد درباره صدور حکم این دو متهم به میزان گفت: متهم ردیف اول این جنایت، برادر بزرگ‌تر بود که به اتهام دو فقره قتل عمد به دو بار قصاص نفس محکوم شد. این متهم در مجموع به 130 سال و شش ماه حبس به اتهام جرایمی همچون معاونت در سرقت حدی، سه فقره آدم‌ربایی، ایجاد جرح با چاقو، سرقت موتورسیکلت، شروع به اقدام به قتل، خرید و نگهداری سلاح گرم و سرقت مقرون به آزار و همچنین مشارکت در جنایت بر میت محکوم شد.

وی ادامه داد: این متهم علاوه بر آن به پرداخت دیه بابت ایراد جراحت و 99 ضربه شلاق به اتهام مشارکت در سرقت مقرون به آزار و همچنین 99 ضربه شلاق بابت مشارکت در جنایت بر میت محکوم شد.

شهیدی‌فر از صدور دو فقره حبس ابد برای متهم ردیف دوم که برادر کوچک‌تر متهم نخست پرونده بود، خبر داد و گفت: این متهم نیز به 115سال و شش ماه حبس به اتهام جرایمی همچون غصب عنوان مامور نیروی انتظامی، سه فقره آدم‌ربایی، معاونت در شروع به قتل، مشارکت در سرقت مقرون به آزار و نگهداری و حمل سلاح گرم محکوم شد.

وی قطع چهار انگشت بابت دو فقره سرقت حدی را از دیگر موارد محکومیت این متهم عنوان و خاطرنشان کرد: 297 ضربه شلاق بابت چند مورد سرقت و مشارکت در جنایت بر میت و همچنین پرداخت دیه از دیگر محکومیت‌های این متهم است. حکم صادره قابل اعتراض بوده و پس از تأئید دیوان عالی کشور حکم قصاص در ملأعام اجرا خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۰
۰
من موندم پاراگراف آخر یعنی چه؟!این رای قابل اعتراض بوده یعنی چی !!!...با این جنایتهایی كه كردند حالا حق اعتراض هم می دهند!!!
سیدمیثم حسینی
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۰
۰
باید اعدام شود
طهورا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۰
۰
این دو قاتل بی صفت رو در جلوی در همان طلا فروشی كه این قتل را انجام دادند ابتدا شلاق بزنید بعد اعدامشان كنید تا درس عبرتی برای جنایتكاران بی صفتی مثل این دو كثافت باشد تا دیگر هیچ انگلی مثل این دوفرد حتی تصور ورود به مغازه و قتل كسی به سر ناپاكش نزند
نادر
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۰
۰
عكس جیب بر مترورا zomكرده بودین اینها كه 3نفررونیز كشته اند خبری از نام وعكس شان نیست راستی آبروی افراد باهم چه فرقی دارد ......

نیازمندی ها