رئیس جمهور منتخب آمریکا هشدار داد که بر خودروهای وارداتی از کشورهای دیگر به آمریکا تعرفه گمرکی 35 درصدی اعمال خواهد کرد که در نتیجه آن ارزش سهام شرکت های خودروسازی آلمانی بی ام و، دایملر و فولکس واگن کاهش یافت.
کد خبر: ۹۹۱۰۶۸
خط و نشان جدید ترامپ برای خودروسازان

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم ، پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا هشدار داد که بر خودروهای وارداتی از کشورهای دیگر به آمریکا تعرفه گمرکی 35 درصدی اعمال خواهد کرد، ارزش سهام شرکت های خودروسازی آلمانی بی ام و، دایملر و فولکس واگن کاهش یافت.

به گزارش رویترز،‌ هر سه این شرکت ها سرمایه گذاری سنگینی در کارخانجات خودروسازی در مکزیک انجام داده اند. هزینه تولید خودرو در مکزیک پایین تر از آمریکاست و این شرکت ها به صادرات خودروهای کوپکتر به بازار امریکا از مکزیک چشم دوخته اند.

ترامپ در مصاحبه با روزنامه آلمانی بیلد که روز دوشنبه منتشر شد به شدت از شرکت های خودروسازی آلمانی بابت کوتاهی در تولید خودروهای بیشتر در خاک آمریکا انتقاد کرد.
ترامپ گفت: «اگر شما می خواهید در دنیا خودرو تولید کنید، من برای همه شما آرزوی بهترین ها را دارم. شما می توانید برای بازار آمریکا خودرو تولید کنید، اما هر خودرویی که وارد آمریکا می شود، باید بابتش 35 درصد مالیات بپردازید.»

رئیس جمهور منتخب آمریکا افزود: «من به شرکت بی ام و می گویم که اگر شما دارید کارخانه ای در مکزیک احداث می کنید و قصد دارد خودروهای تولیدی تان را بدون مالیتا 35 درصدی به آمریکا صادر کنید، باید آن را فراموش کنید.» وی اضافه کرد، خودروسازان مجبور خواهند شد کارخانه هایی در داخل خاک آمریکا ایجاد کنند.

شرکت های مرسدس بنز و بی ام و از قبل کارخانه های بزرگی در خاک آمریکا دارند که در آنها خودروهای شاسی بلند اسپرت تولید می شود.

به دنبال انتشار اظهارات ترامپ در مصاحبه با روزنامه بیلد، سهام شرکت بی ام وی 0.85 درصد کاهش یافته است. سهام شرکت هایدایملر و فولکس واگن نیز در بازار فرانکفورت به ترتیب 1.54 و 1.07 درصد کاهش داشته است.

دونالد ترامپ صنعت خودرو کانادا را هم تهدید کرد!

دونالد ترامپ به صنعت خودرو کانادا هم رحم نکرد؛ بنا به گزارش Globe and Mail، سخنگوی رئیس جمهور منتخب آمریکا (شان اسپایسر) اعلام کرد هنگامی که یک کمپانی خط تولیدش را از خاک آمریکا به مکزیک یا کانادا و یا هر کشور دیگری منتقل کند باعث ضرر به کارگران آمریکایی و خانواده‌هایشان می‌شود در نتیجه برای جبران این عمل با هزینه‌های مالیاتی سنگینی روبرو خواهد شد و این موضوع برای بار اول هست که در سخنرانی‌های دولت جدید آمریکا اسم کشور کانادا آورده‌ شده‌است.

در سال ۲۰۱۶ جنرال موتورز خط تولید خودروهای شورولت ایمپالا و اکینوکس، کادیلاک XTS و جی‌ام‌سی Terrain را از آمریکا به جنوب اونتاریو کانادا انتقال داد که بعد از مدتی خط تولید ایمپالا و Terrain در کانادا متوقف شدند. دو کارخانه معروف آمریکایی فورد و فیات کرایسلر هم کارخانه‌هایی را در کانادا دارند. هر ساله فورد خودروهای Flex و Edge را در کنار لینکن MKX و MKT در شهر اوکاویل اونتاریو تولید می‌کند؛ از سوی دیگر فیات کرایسلر سه خط تولید برای خودروهای Challenger، Charger و 300 را در برامپتون اونتاریو احداث کرده و چندین مدل دیگر از خودروهایش را در کانادا تولید و مونتاژ می‌کند و به آمریکا صادر می‌کند. تویوتا و هوندا هم کارخانه‌هایی برای تولید محصولاتشان از قبیل هوندا سیویک، هوندا CR-V و تویوتا کرولا را در ایالت اونتاریو کانادا ساخته‌اند.

در این بیانیه اعلام شده حتی اگر قطعاتی از خودرو هم در کشور ثالثی تهیه شود و بخواهد وارد خاک آمریکا شود مالیات به آن تعلق خواهد گرفت. سال گذشته میلادی ۵ کارخانه بزرگ جنرال موتورز، فورد، فیات کرایسلر، هوندا و تویوتا حدود ۶۰ میلیارد دلار از محصولات کانادایی خود را به آمریکا صادر کردند.

نکته جالب توجه اینجاست که رئیس صنعت خودروسازی کانادا یکی از حامیان دونالد ترامپ بوده‌است، ولی بعد از انتشار این خبر وی اعلام کرد دونالد ترامپ در حال حاضر به همه جا نارنجک پرتاپ می‌کند و همه آن‌ها تا به حال به هدف خورده، اما بهتر است وی به جای کانادا روی کشورهای لاتین و مکزیک مانور بیشتری دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها