مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

ایران به تعهدات برجامی خود پایبند بوده است

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد

جمع‌آوری سانتریفیوژها و زیرساخت‌های اضافی فردو

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد تهران با اجرای آخرین تعهد خود، زیرساخت‌ها و سانتریفیوژهای اضافی فردو را جمع‌آوری کرده است.
کد خبر: ۹۹۰۸۴۶
جمع‌آوری سانتریفیوژها و زیرساخت‌های اضافی فردو

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، یوکیا آمانو امروز دوشنبه اعلام کرد مهلت تهران به پایان رسیده و این کشور با اجرای آخرین تعهد خود، زیرساخت‌ها و سانتریفیوژهای اضافی مورد استفاده در فردو را جمع آوری کرده است.

متن بیانیه یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران که امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی آژانس منتشر شد، به این شرح است:

ایران طبق تعهدات مرتبط هسته ای در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، سانتریفوژها و زیرساخت های اضافی را از مرکز غنی سازی سوخت (هسته ای) فردو، خارج کرده است. برجام، ایران را ملزم کرد که با گذشت یک سال از روز اجرای توافق، جابه‌جایی همه سانتریفوژها و زیرساخت های اضافی از «مرکز غنی سازی سوخت (هسته ای) فردو» را تکمیل و آنها را تحت نظارت ادامه دار آژانس به کارخانه غنی سازی سوخت نطنز منتقل کند.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تأیید می کند که «آژانس در پانزدهم ژانویه سال 2017 راستی آزمایی کرد که ایران، این اقدامات را در ارتباط با فردو انجام داده است و این گام ها را در چارچوب زمانبندی قید شده در برجام، برداشته است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ص
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۸
۰
۰
جای تاسفه ، خون شهدای هسته ای پایمال كردن رفت

نیازمندی ها