یک مقام ارشد پلیس امارات، دولت افغانستان را مقصر اصلی حادثه تروریستی در مهمانخانه والی قندهار خوانده است.
کد خبر: ۹۹۰۷۱۶
ضاحی خلفان:افغانستان مقصر حادثه تروریستی قندهار است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر ، «ضاحی خلفان تمیم» معاون رئیس پلیس شهر دبی با رد اظهارات مقامات افغانستانی در مورد حمله تروریستی شهر قندهار، افغانستان را مقصر اصلی این رویداد دانست.

وی در ادامه افزود: مقامات امنیتی افغانستان مقصر اصلی این رویداد هستند زیرا مواد منفجره در داخل مهمانخانه جاسازی شده بود. مهمانخانه به گونه ای است که افراد بدون بازرسی امنیتی کامل نمی توانند وارد آن شوند.

معاون رئیس پلیس دبی در ادامه اعلام کرد: این حمله خیانت به کشور امارات است، زیرا انفجار در داخل ساختمان صورت گرفت. اگر این حمله از خارج طرح ریزی شده بود، نوعیت رویداد به گونه دیگری می بود.

معاون رئیس پلیس دبی همچنین گفت: کمک ها باید از طریق سازمان ملل به افغانستان تحویل داده شود، زیرا نهادهای کمک رسان خارجی به دلیل تنش های داخلی مقامات افغانستان که بر سر به دست آوردن کمک ها با یکدیگر در جنگ هستند، به سپر بلا و قربانی تبدیل شده اند.

در همین حال، یک دیپلمات کشور امارات نیز گفته است: مقامات اماراتی اعتراض خود را در خصوص ناتوانی در تامین امنیت دیپلمات های این کشور در روز حادثه به مقامات امنیتی قندهار به ژنرال «عبدالرزاق» فرمانده پلیس قندهار اعلام کرده اند.

لازم به ذکر است، روز سه شنبه هفته گذشته، انفجاری در مهمانخانه والی قندهار در این ولایت صورت گرفت، که در آن ۱۱ نفر از جمله ۵ دیپلمات اماراتی کشته و «همایون عزیزی» والی قندهار و «جمعه محمد عبدالله الکعبی» سفیر امارات نیز زخمی شدند.

هر چند هیچ گروهی مسئولیت این رویداد تروریستی را تاکنون به عهده نگرفته است، اما شماری از مقامات افغانستان، شبکه حقانی، طالبان و یا سازمان اطلاعات ارتش پاکستان را مقصر اصلی این رویداد اعلام کردند.

ژنرال عبدالرزاق فرمانده پلیس قندهار که خود از این حادثه جان سالم بدر برده بود، بلافاصله پس از این رویداد، شبکه حقانی را مسئول این رویداد خواند و گفت: این حمله با همکاری سازمان اطلاعات ارتش پاکستان انجام شده است.

به دنبال آن، «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان نیز اعلام کرد که این حمله در خارج از افغانستان طرح ریزی شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شیوای بلخی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۶
۰
۰
امارات تاوان برسمیت شناختن طالبان وحمایت مالی وتسلیحاتی ازآن رامی پردازندكه مزدورانشان دشمن خودشان شده اند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها