استاد دانشکده هنر گفت : جشنواره رویش فرصتی مناسب برای عرضه آثار و تولیدات دینی جوانان به خصوص در حوزه تولیدات کوتاه است.
کد خبر: ۹۹۰۲۷۶
جشنواره «رویش» فرصتی برای عرضه آثار دینی جوانان

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» ، دکتر علی صفورا، مدرس دانشکده هنر و دارای دکتری پژوهش هنر با بیان مطلب خود در خصوص جشنواره «رویش» اظهار کرد : این جشنواره از جشنواره‌های معناگرا و معتبر در کشور است که جای خود را برای عرضه تولیدات دینی در بخش‌های مختلف باز کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره در مشهد با حمایت‌های مالی بیشتری همراه است؛ افزود : برپایی این جشنواره در پایتخت معنوی کشور فضای خوبی به جهت دعوت از مهمانان و فیلم‌سازان فراهم می‌کند البته اصولا در جشنواره‌های مختلف سیکل تکرار در تولیدات وجود دارد که طراحان جشنواره باید به این موضوع دقت داشته و زمینه عرضه تولیدات استاندارد و نو را فراهم آورند.

این مدرس دانشکده هنر ادامه داد: در این جشنواره فیلم‌ها و انیمیشن‌های کوتاه بیشتر از سایر جشنواره‌ها فرصت دیده شدن دارند که این امر می‌تواند زمینه‌ساز تولید محصولات حرفه‌ای باشد.

صفورا با بیان اینکه تولید آثار پویانمایی در کشور بالاست، افزود: با حمایت از هنرمندان و اطلاع‌رسانی گسترده می‌توان این جشنواره را در سطح عالی‌تری برگزار کرد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان جوان خاطرنشان کرد: امکان تولید فیلم‌های انیمشن دینی در نظام اسلامی زیاد است که با همراه کردن این تولیدات با مطالعه و پژوهش باید کیفیت آن‌ها نیز افزایش یابد .

داور بخش انیمیشن و پونمایی جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش ادامه داد : جشنواره رویش نوعی رقابت مثبت بین تولیدکنندگان جوان ایجاد می‌کند که در صورت هدایت صحیح این رقابت‌ها تولیدات به سمت کیفی سازی هدایت خواهند شد.

وی تاکید کرد: تولید تمامی گونه‌های انیمیشن نظیر تولیدات کوتاه، تلویزیونی و سینمایی در حد استانداردهای جهانی انجام می‌شود لذا این سطح در جشنواره‌ها نیز باید مدنظر باشد.

صفورا ادامه داد: جشنواره‌های فیلم کوتاه در سال‌های اخیر موجی از شور و نشاط و پویایی در میان فیلم‌سازان جوان ایجاد کرده است.

این مدرس دانشکده هنر با بیان اینکه جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش جایگاه خود را پیدا کرده و زمینه رشد تولیدات دینی را فراهم کرده است خاطرنشان کرد: کشف استعداد‌های جوان در تولید آثار دینی و فراهم آوردن فضای رقابتی سالم در پرداخت به سینمای دینی از برکات برگزاری این جشنواره است.

صفورا افزود: باید تلاش شود در این جشنواره‌ها فضای شاداب و پرطراوات برای جذب دانش‌آموزان و دانشجویان در جهت ترویج فرهنگ رضوی و اسلامی فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه هنر دینی باید دین مبین اسلام را در ذهن جوامع بشری ماندگار کند،خاطرنشان کرد: تولیدات دینی باید در مسیر تولید مفاهیم عمیق دینی حرکت کنند. جشنوراه رویش باید ویترینی مناسب برای تولیدات دینی و بستری برای هم فکری در عرصه سینمای دینی باشد.

صفورا تاکید کرد: با توجه به تلاش استکبار برای نشان دادن چهره خشن از اسلام و مسلمانان، دست اندرکاران حوزه تولیدات دینی باید با تولیدات فاخر توطئه دشمنان را خنثی سازند.

گفتنی است؛ دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی «رویش» با محوریت سبک زندگی اسلامی و مفهوم دین، 27 الی 30 دی ماه سال، در پردیس سینمای هویزه مشهد برگزار می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهیار
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۰
عالی برگزار شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها