در شرایطی که ریاست جمهوری برای پذیرش ریاست کتابخانه ملی از احمد مسجد جامعی درخواست کرده است، وی هنوز استعفای خود را به هیئت رئیسه شورای شهر تهران ارائه نکرده است.
کد خبر: ۹۹۰۱۷۵
پیشنهاد ریاست کتابخانه ملی به مسجد جامعی

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، مدتی است که بحث استعفای احمد مسجد جامعی از شورای اسلامی شهر تهران و بازگشت وی به میان جامعه فرهنگی کشور به عنوان رئیس کتابخانه ملی مطرح شده است.

در این خصوص اظهار نظرهای مختلفی نیز از سوی اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران به گوش می رسد.

در همین رابطه برخی اصلاح طلبان شورای شهر تهران نظیر محمد حقانی، محمد سالاری، محمد مهدی تندگویان و اسماعیل دوستی در اظهارنظرهایی از تمایل مسجد جامعی به حضور در راس کتابخانه ملی خبر داده اند.

تاکنون اما احمد مسجد جامعی، رئیس دوره اول شورای چهارم شهر تهران نظر خود را رسانه ای نکرده است.

وی با وجود تمام دغدغه هایی که برای فرهنگ کشور دارد، تلاش کرده در این برهه زمانی، دغدغه های خود را معطوف به وضعیت فرهنگ و هنر شهر تهران کند.
اکنون در شرایطی بحث خداحافظی احمد مسجد جامعی از شورای شهر تهران مطرح شده که مدت زمان زیادی تا پایان دوره فعالیت شورای چهارم شهر تهران زمان باقی نمانده است.

بدون شک سر لیست اصلی اصلاح طلبان شورای شهر تهران همچنان احمد مسجد جامعی است و مشخص نیست اگر قرار باشد وی از حضور در شورای شهر استعفا داده و از حضور در پارلمان پایتخت کناره گیری کند، سرلیست بعدی اصلاح طلبان شورا در انتخابات، چه فردی خواهد بود.

در صورت استعفای مسجد جامعی و موافقت احتمالی اعضای شورای شهر تهران با این استعفا، افشین حبیب زاده کلی به عنوان عضو علی البدل، جایگزین مسجد جامعی خواهد شد و وی نیز یک مهره دیگر برای اصلاح طلبان شورا است و از این بابت تغییری در تعداد اصلاح طلبان در پارلمان پایتخت ایجاد نخواهد شد.

در شرایطی که اخبار ضد و نقیضی در رابطه با استعفای احمد مسجد جامعی از حضور در شورای شهر تهران مطرح شده است، این استعفا هنوز به هیئت رئیسه شورای شهر تهران ارائه نشده است.

در همین رابطه، ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به خبرنگار میزان گفت: تاکنون درخواستی مبنی بر کناره گیری احمد مسجدجامعی از حضور در شورای شهر تهران به هیئت رئیسه ارسال نشده است.

وی افزود: در جلسه هفته گذشته شورای شهر تهران و با پیگیری هایی که مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران داشت، هنوز نامه ای از سوی مسجدجامعی مبنی بر استعفا از شورا ارائه نشده بود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به دلایل حواشی مطرح شده پیرامون جدایی مسجد جامعی از سایر اعضای شورای شهر تهران اظهارکرد: احمد مسجد جامعی خود اعلام کرده که برخی از اعضای دولت و همچنین شخص رئیس جمهوری درخواستی را از وی مبنی بر قبول سمت ریاست کتابخانه ملی داشته اند.

قناعتی تصریح کرد: با توجه به اظهار نظرهای اعضای اصلاح طلب شورای شهر تهران، مسجد جامعی نیز تمایل دارد که سمت ریاست کتابخانه ملی را بپذیرد. در صورتی که این استعفا طی روزهای آینده ارائه شود، هفته آینده موضوع در جلسه غیر علنی به رای گذاشته شده و اعضا در این رابطه تصمیم گیری خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها