گفت و گوی جام جم آنلاین با داور جشنواره بین المللی موسیقی فجر

پیرنیاکان: آلبوم های موسیقی ایرانی ناامیدکننده بود

سی و دومین جشنواره موسیقی فجر این روزها در حال برگزاری است و اجراهای آن در چند سالن پیگیری می شود، در همین حال در بخش رقابتی و جایزه باربد هم خیلی ها منتظرند تا ببینند بالاخره 2 میلیارد و 500 میلیون ریال جایزه نقدی چگونه بین هنرمندان موسیقی تقسیم می شود و چه کسانی برنده این رقابت خواهند بود.
کد خبر: ۹۸۹۸۹۰
پیرنیاکان: آلبوم های موسیقی ایرانی ناامیدکننده بود

به گزارش جام جم آنلاین، به همین مناسبت سراغ داریوش پیرنیاکان از چهره های شناخته شده و پیشکسوت موسیقی ایران رفتیم که مسوولیت داوری آلبوم های موسیقی ایرانی را بر عهده داشته است.

پیرنیاکان با بیان این که امسال در جشنواره موسیقی فجر اجرایی نخواهد داشت و در بخش جایزه باربد داوری آلبوم های ایرانی را بر عهده داشته است، توضیح داد: تمام آثاری که ما شنیدیم بدون جلد و عنوان بود، در واقع فقط بر اساس صدا و موسیقی کارها را قضاوت کردیم بدون آن که بدانیم این اثر متعلق به چه نام و خواننده و آهنگسازی و چه تهیه کننده و ... است، می خواهم بگویم معیارها فقط درباره اثر بود و به خالق آن کاری نداشتیم.

این آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی شهنازی در پاسخ به این پرسش خبرنگار جام جم آنلاین که این آثار برآیند یک سال موسیقی ایران است و این که ارزیابی او درباره کیفیت موسیقی ایرانی چه بود، گفت: باید اعتراف کنم که واقعا از نظر کیفی آثار ضعیف بود، من انتظار بیشتری دارم اما متاسفانه آثار متوسط انگشت شمار بود و بقیه هم بشدت ضعیف بودند که ناامیدکننده است.

پیرنیاکان درباره دلایل این ضعف در تولید آلبوم موسیقی ایرانی هم پاسخ داد: عوامل و متغیرهای بسیاری وجود دارد، که مهمترینش اقتصاد موسیقی ایرانی است، وقتی از موسیقی بخصوص موسیقی جدی پشتیبانی نمی شود، نمی توان انتظار خیلی بالایی هم داشت، خود من اکنون دو آلبوم می خواهم منتشر کنم ، طبیعی است هزینه دارد، هرکسی حالا چه هنرمند چه کارمند زندگی برایش همراه با مسائل و گرفتاری هایی است، همه می خواهند زندگی کنند با این شرایط جمع کردن گروه و حفظ آن واقعا دشوار است و همین انسجام نداشتن گروه ها و تمرین نکردن شان باعث افت کیفیت می شود.

او ادامه داد: تهیه کننده ها هم به جیب شان نگاه می کنند، با ارائه موسیقی نازل و برگزاری کنسرت و پایین نگه داشتن ذائقه مخاطب فکر درآمد هستند در این میان رسانه ها هم عملکرد خوبی ندارند.

پیرنیاکان تاکید کرد: من خواهشم از رسانه ملی و مجموعه رسانه ای کشور این است که موسیقی ایرانی را تقویت و حمایت کنند بیایند سلیقه موسیقایی مردم را ارتقا دهند و نگذارند که گوش های مردم به موسیقی های نازل عادت کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها