آخرین بررسی‌ها از بازار میوه و تره‌بار حاکی از ثبات نسبی قیمت بیشتر اقلام است و برخی اقلام از جمله هندوانه که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو شده بود بار دیگر روند نزولی پیدا کرده است.
کد خبر: ۹۸۹۷۵۳
ثبات نسبی قیمت‌ میوه‌ و تره‌بار در بازار +جدول

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، بازار میوه‌های زمستانی در بیشتر اقلام با ثبات نسبی قیمت همراه شده و برخی اقلام نیز با شیب ملایمی کاهش قیمت پیدا کرده اند.

در اواخر آذر ماه و در آستانه شب یلدا قیمت برخی از اقلام میوه و تره‌بار به دلیل افزایش تقاضا و کاهش یافتن عرضه با روند صعودی قیمت مواجه شد اما در حال حاضر بار دیگر قیمت‌ها به وضعیت قبل بازگشته است و قیمت هر کیلوگرم هندوانه که در آن مقطع زمانی به بیش از ۲۰۰۰ تومان رسیده بود اکنون به کیلویی ۱۰۰۰ تومان کاهش یافته است.

در میان سایر اقلام سیب زرد و سیب قرمز به طور متوسط به قیمت کیلویی ۴۰۰۰ تومان و ۴۳۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود. همچنین هر کیلوگرم نارنگی ۴۰۰۰ تومان، انار درجه یک کیلویی ۵۰۰۰ تومان، انار درجه دو ۳۰۰۰ تومان، خرمالو کیلویی ۲۸۰۰ تومان، خیار درختی ۳۰۰۰ تومان و خیار بوته‌ای ۳۵۰۰ تومان قیمت دارد.

از سوی دیگر در میان اقلام گران‌تر گلابی کیلویی ۸۰۰۰ تومان، انبه کیلویی ۱۰ هزار تومان ازگیل کیلویی ۸۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم «بِه»، کیلویی ۶۰۰۰ تومان عرضه می‌شود.

اما قیمت تره‌بار در مقایسه با هفته‌های قبل تغییر چندانی نداشته و از ثبات نسبی برخوارد است. سیب زمینی و پیاز مانند قیمت ماه‌های اخیر آن به ترتیب کیلویی ۲۰۰۰ تومان و ۱۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

در میان سایر اقلام تره‌بار به طور متوسط گوجه فرنگی کیلویی ۳۰۰۰ تومان، بادمجان کیلویی ۲۰۰۰ تومان، کدو کیلویی ۲۰۰۰ تومان، ‌چغندر کیلویی ۲۰۰۰ تومان، ‌ کاهو کیلویی ۲۰۰۰ تومان و هویج کیلویی ۲۰۰۰ تومان در مغازه‌های سطح شهر عرضه می‌شود. قیمت اقلام مختلف تره‌بار حاکی از ثبات و عدم تغییر قیمت‌ها است.

به گفته برخی از فروشندگان، قیمت میوه و تره‌بار حداقل تا پایان امسال تغییر چندانی نخواهد داشت چرا که بازار ظرفیتی برای افزایش قیمت ندارد.

انواع میوه انواع میوه
سیب قرمز ۴۳۰۰ تومان
سیب زرد ۴۰۰۰ تومان
انار درجه یک ۵۰۰۰ تومان
کیوی ۴۵۰۰ تومان
نارنگی ۴۰۰۰ تومان
نارنگی شیرین ۱۵۰۰ تومان
پرتقال درجه یک ۴۵۰۰ تومان
خیار درختی ۳۰۰۰ تومان
گلابی ۸۰۰۰ تومان
انبه ۱۰ هزار تومان
خرمالو ۲۸۰۰ تومان
پرتقال جنوب ۴۰۰۰ تومان
موز ۳۸۰۰ تومان
انگور ۴۰۰۰ تومان
نارگیل ۴۰۰۰ تومان
گریپ فروت ۳۲۰۰ تومان
ازگیل ۸۵۰۰ تومان
به ۶۰۰۰ تومان
انواع تره‌بار قیمت
سیب زمینی ۲۰۰۰ تومان
پیاز ۱۵۰۰ تومان
گوجه فرنگی ۳۰۰۰ تومان
لیمو ترش ۱۰ هزار تومان
فلفل دلمه‌ای ۳۰۰۰ تومان
کدو ۲۰۰۰ تومان
بادمجان ۲۰۰۰ تومان
چغندر ۲۰۰۰ تومان
هندوانه ۱۰۰۰ تومان
کاهو ۲۰۰۰ تومان
هویج ۲۰۰۰ تومان
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها