آخرین وضعیت تحقیق از معدن طلای آق دره به روایت قاضی پور در گفتگو با جام جم آنلاین:

امروز از خاک معدن نمونه برداری می‎شود/ احتمال واریز میلیاردها تومان به خزانه

مسئول پرونده تحقیق و تفحص مجلس پیرامون وقایع ماههای گذشته این معدن و همچنین ادعای کارگران مبنی بر عدم پرداخت حق السهم خود از استخراج معدن گفت ، چند تن از مسئولین به همراه نماینده‎ای از دفتر اینجانب، شب‎ گذشته(جمعه) در محل معدن مستقر شده و امروز برای سنجش غلظت خاک معدن بمنظور تعیین خلوص واقعی آن و رفع شبهه از درصد اصلی طلای استحصالی نمونه برداری انجام خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۹۶۷۹
امروز از خاک معدن نمونه برداری می‎شود/ احتمال واریز میلیاردها تومان به خزانه

نادر قاضی پور با اعلام این مطلب پیرامون آخرین نتایج بررسی رویدادهای معدن آق دره در گفتگو با جام جم آنلاین افزود: بدنبال تشکیل پرونده جدیدی هستیم.

نماینده مردم ارومیه خاطر نشان کرد: طرح تحقیق و تفحص تا زمانی که در صحن علنی قرائت نشود، مطلعین امر اجازه افشای محتویات داخل پرونده را ندارند، لذا در این حد عرض می کنم که پیرو ادعای کارگران مبنی بر مغایرت درصد غلظت خاک استخراجی از معدن نسبت به آنچه که مسئولان این سایت اعلام می‎دارند؛ امروز از معدن نمونه برداری صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: دلیل اصلی اخراج کارگران اعتراض آنها به عدم واقعیتها بوده از این رو ما در حال بررسی صحت ادعای کارگران عزیز هستیم.

قاضی پور افزود: اگر غلظت طلای استخراجی از معدن بیش از ارقام محاسبه شده باشد، باید میلیاردها تومان به حساب خزانه و امور مالیاتی کشور واریز شود.

گفتنی است: کارگران معدن طلای آق دره مدعی هستند که حق‌السهم دولت و اهالی روستای مجاور معدن طلای آق دره توسط اشخاصی که پروانه بهره‌برداری از این معدن را در اختیار دارند به صورت کامل پرداخت نمی‌شود و به همین منظور هیات تحقیق و تفحص قصد دارد تا با استفاده از امکانات وزارت صنعت از خاک معدن نمونه برداری کرده و صحت این ادعا را مورد ارزیابی قرار دهند.

پیشتر یک نماینده کارگری در گفتگو با خبرگزاریها از اجرای حکم شلاق 17 کارگر معدن مذکور در جریان پیگیری وضعیت قراردادشان خبر داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها