مسافران هواپیمای ایرباس ماهان که به خاطر از دست دادن یک موتور در مهرآباد تهران فرود اضطراری کرده بود، از 30 دقیقه دلهره گفتند.
کد خبر: ۹۸۹۶۴۱
جزئیات 30 دقیقه وحشت و دلهره در آسمان تهران برای مسافران ایرباس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رکنا ،پرواز ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه پنجشنبه شب گذشته تهران – کرمان بعد از گذشت چند دقیقه از پرواز به دلیل نقص فنی یکی از موتورهای هواپیما به فرودگاه مهرآباد بازگشت و مجبور به فرود اضطراری شد. مسافران هواپیما اما دقایقی هراسناک و سرشار از ترس و وحشت را تجربه کردند. چرا که تکان های هواپیما همراه با دود غلیظی که کابین هواپیما را فرا گرفته بود به مسافرانی که هیچ توضیحی در این خصوص از سوی کادر پرواز دریافت نکرده بودند هشدار شرایط اضطراری را می داد.

به گفته مسافران و شاهدان عینی این حادثه مهماندارن هواپیما در این شرایط به جای اینکه در صدد تقویت روحیه مسافران و انجام اقدامات لازم برآیند نتوانستند به ترس خود غلبه کنند و حتی توضیحی هم به مسافران دچار وحشت ندادند که چه اتفاقی در حال وقوع است.

یکی از مسافران حاضر در این پرواز که نخواست نامی از وی برده شود گفت: از همان ابتدای پرواز موتور هواپیما صدا می داد به گونه ای که به همسفرم گفتم این صدا غیرعادی است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت ۱۰ دقیقه که از تهران فاصله گرفتیم صدای بلندی ناشی از جرقه ای که از موتور سمت چپ هواپیما بود مسافران را شوکه کرد؛ در این لحظه چند نفر از مسافران که دچار هراس شده بودند شروع به داد و فریاد کردند. من که در قسمت جلوی هواپیما بودم با نگاه به پشت سرم متوجه دودی غلیظ شدم که همراه با بوی سوختگی فضای هواپیما را پر کرده بود.

این شاهد عینی تصریح کرد: در حالی که هیچ توضیحی از سوی خلبان به مسافران ارائه نشد از روی مانیتور هواپیما متوجه دور زدن و تغییر مسیر به سمت تهران شدیم. مهمانداران هم هیچ اقدام خاصی انجام ندادند و به نظر می رسید خود را باخته اند و در جایگاه مخصوصشان نشسته بودند یا به بدنه هواپیما چسبیده بودند. در این لحظه بود که یکی از مسافران که گویی مهماندار باسابقه ای بود بلند شد و شروع به آرام کردن مهمانداران و مسافران کرد و بعد از آن به یکی از مسافرانی که غش کرده بود و حال خوبی نداشت کمک کردند و به یکی از دیگر از مسافران هم که حالش نامساعد بود اکسیژن وصل کردند.

وی گفت: خلبان در حالی که به سمت تهران حرکت می کرد ارتفاع را کم می کرد و این در حالی بود که یکی از موتورهای هواپیما خاموش بود. هواپیما تکان می خورد و حرکات گهواره ای داشت و در نهایت خلبان با این توضیح که موتور هواپیما دچار نقص فنی شده است، موفق به فرود هواپیما با یک موتور خاموش در فرودگاه مهرآباد شد. پرواز ساعت ۲۳ و ۴۰ دقیقه آغاز شد و ۱۰ دقیقه بامداد در مهرآباد فرود آمد و در مجموع کل این ماجرا ۳۰ دقیقه به طول انجامید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
12
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
یا خدا . خدا به همتون رحم كرده .
مجید
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
همش بخاطر همان بنده خدایی هست كه نخواسته اسمی ازش برده بشه.خوب با اتوبوس یا ماشین شخصی برو.
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
عزیزان مخالف ورود هواپیماهای جدید، كجا تشریف دارید؟؟؟؟ جواب بدین لطفاً !!! یك لحظه نمی تونم خودمو جای اون مسافرای مظلوم قرار بدم. ترس از سقوط، ترس وحشتناكیه. بفهمید كه كشورمون به هواپیمای جدید نیاز داره. فقیر و غنی هم نداره. كشور ما به هواپیماهای جدید نیاز داره.
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
تحریم جنایت است.
نرم افزار موبایل
-
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۰
خدا خیلی رحم كرد

نیازمندی ها