دزد حرفه‌ای زمانی که متوجه شد پلیس در تعقیبش است، دست به اقدامی عجیب زد و این بار از شهروندان به بهانه خرید کالا و اسباب‌بازی در سایت تبلیغاتی کلاهبرداری کرد.
کد خبر: ۹۸۹۳۱۸
افشای کلاهبرداری‌های دزد حرفه‌ای

چندی قبل مردی با حضور در اداره آگاهی غرب استان تهران، از مردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به پلیس گفت: اسباب‌بازی‌های پسرم را می‌خواستم عوض کنم. تصمیم گرفتم آن را در یک سایت تبلیغاتی بفروشم. چند نفری بعد از درج آگهی تبلیغ با من تماس گرفتند تا این که با آخرین نفر به توافق رسیدم. با او در یکی ازمحله‌های شهریار قرار گذاشتم و روز بعد اسباب‌بازی‌‌ها را برایش در محل مورد نظر بردم.

وی افزود: او با دیدن اسباب‌بازی‌ها آنها را تحویل گرفت و یک میلیون تومان از طریق اینترنت به حسابم واریز کرد و رسید آن را به‌من داد.با اطمینان به وی معامله انجام شد و من آنجا را ترک کردم. زمانی که مقابل دستگاه خودپرداز رفتم و موجودی حسابم را بررسی کردم، متوجه شدم پولی به حسابم واریز نشده و آن رسید اینترنتی جعلی است. بعد با تلفن خریدار تماس گرفتم که خاموش بود و اکنون از او به اتهام کلاهبرداری شکایت دارم.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری کلاهبردار فراری ادامه داشت تا این که بیش از ده نفر دیگر نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌هایی را از مردی به اتهام کلاهبرداری مطرح کردند.

با تحقیق از این شاکیان معلوم شد آنها نیز اسباب‌بازی، لوازم خانگی، پوشاک و... در یک سایت تبلیغاتی به فروش گذاشته‌اند که در دام مردی کلاهبردار گرفتار شده‌‌اند.

در مرحله بعدی تحقیقات مشخص شد همه این افراد نیز مانند نخستین شاکی به دام افتاده‌اند. همچنین تصویر چهره‌نگاری این مرد کلاهبردار و مردی که پلیس در تعقیبش است با‌ هم مطابقت دارد.

جست‌وجو‌ها برای دستگیری کلاهبردار جوان ادامه داشت تا این که ماموران رد متهم سابقه‌داری را در این پرونده به دست آوردند که شباهت بسیاری به همین کلاهبردار فراری داشت. با هماهنگی قضایی او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و سرانجام ماموران رد او را در یکی از محله‌های شهریار زدند و در حال کلاهبرداری وی را شناسایی و دستگیر کردند.

متهم و فروشنده برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی غرب استان تهران منتقل شدند.

ابتدا مرد فروشنده به پلیس گفت: آگهی فروش کالای آشپزخانه را در یک سایت تبلیغاتی درج کرده بودم که این مرد به عنوان خریدار با من وارد معامله شد. امروز کالاها را برایش آوردم تا پول آن را دریافت کنم که پلیس سر رسید و او دستگیر شد. همان جا متوجه شدم این مرد کلاهبردار است و کم مانده بود من هم در دام او گرفتار شوم.

در ادامه متهم بازجویی و به پلیس گفت: من کلاهبرداری از این مرد و دیگر شاکیان را قبول دارم. من پیش از این در زمینه دزدی خودرو و لوازم داخل آن فعالیت داشتم. بعد از آن چون نمی‌خواستم به زندان بروم و به اتهام سرقت تحت تعقیب پلیس بودم، تصمیم گرفتم شیوه جرایم خود را تغییر دهم.

وی ادامه داد: این بار به کلاهبرداری رو آوردم و با فریب افرادی که در سایت تبلیغاتی، کالا و اسباب‌بازی و... برای فروش گذاشته بودند، اعتمادشان را جلب کرده و آنها را به محله‌های شهریار می‌کشاندم. کالاهای مورد نظر را از آنها می‌خریدم و بعد فیش جعلی که بابت واریز اینترنتی پول به حساب آنها تهیه کرده بودم را از طریق تلگرام همان لحظه برایشان ارسال می‌کردم و آنها به گمان این که پول واریز کردم، محل را ترک می‌کردند. بعد تلفن همراهم را خاموش و از سیمکارت جدیدی استفاده می‌کردم. بخشی از اموال را فروختم و درصدد بودم بقیه اموال را هم بفروشم که دستگیر شدم.

در مرحله بعدی تحقیقات ماموران خانه او را مورد بازرسی قرار دادند و برخی اموال شاکیان را کشف کردند.

سرهنگ منصور خدادادی، رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در این‌باره به جام‌جم گفت: با اعتراف متهم پرونده، تحقیقات برای رازگشایی از دیگر جرایم وی ادامه دارد.

وی با هشدار به مردم از آنها خواست اگر قصد فروش کالا و اثاثیه‌ای را دارند حتما در زمینه سایت‌های تبلیغاتی دقت لازم را داشته باشند و براحتی با افراد معامله نکنند و حتما سعی کنند پول کالای خودرا نقدی دریافت کنند تا در دام این گونه افراد گرفتار نشوند.

علیرضا حقیقت‌طلب

ضمیمه تپش جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها