ششمین نشست کمیسیون مشترک برجام که با درخواست ایران در وین تشکیل شد، بنا داشت به نقض عهد آمریکایی‎ها در رابطه با تمدید قانون ایسا رسیدگی کند.
کد خبر: ۹۸۹۲۵۷
نشست امروز کمیسیون امنیت ملی با مذاکره کنندگان هسته ای لغو شد

"سید حسین نقوی حسینی" با تأکید بر محور اصلی گفتگو در این جلسه به جام جم آنلاین گفت: البته ما اخبار دقیقی از نشست روز سه شنبه نداریم و این مستلزم یک جلسه مشترک با هیأت محترم مذاکره کننده است.

وی از لغو نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با تیم مذاکره کننده خبر داد و افزود: قرار بود امروز صبح (پنجشنبه) ساعت 6 با هدف بررسی نتایج نشست کمیسیون مشترک برجام جلسه‎ای ترتیب دهیم، اما چون هنوز هیات مذاکره کننده به تهران نرسیده‎اند لذا این برنامه فعلا منتفی است.

نماینده مردم ورامین در بهارستان با تأکید بر تشکیل جلسه‎ای مشترک بمنظور استماع نتایج مذاکرات وین در روزهای آتی، تصریح کرد: زمان برگزاری این نشست متعاقبا اعلام می‎شود.

نقوی حسینی با استناد به منابع غیر موثق و رسانه‎های غیر خودی و نیز آنچه که از بیانیه پایانی نشست وین بر می‎آید خاطر نشان کرد: این جلسه به موضوع اصلی که همان رسیدگی به عدم پایبندی طرف آمریکایی به مفاد برجام بوده نپرداخته است.

وی با اشاره به بیانیه پایانی وین تصریح کرد: اینکه بر پایبندی طرفین در تعهدات خود پیرامون برجام تاکید شده امری است بدیهی و نیازی به تکرار دوباره ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ارزیابی خود از نشست مزبور عنوان داشت: بیانیه نشان می دهد درخواست جمهوری اسلامی با محوریت باز خواست نقض عهد آمریکا در توافق هسته ای یا به بحث گذاشته نشده و یا به سادگی از کنار آن عبور شده است.

وی بر پایه همین اخبار غیر موثق افزود: ظاهرا در این نشست تعهدات جدیدی هم به طرف ایرانی تحمیل شده، لیکن باید این موضوع را ما بررسی کنیم که روشن شود آیا مطابق مفاد برجام این اقدام صورت گرفته یا خیر؟

عضو فراکسیون ولایت مجلس با بیان این محدودیتها بر اساس همین اخبار گفت: بنظر می‎رسد ذخایر اورانیوم غنی شده ما از 300 کیلو به 200 کیلو کاهش یافته بعلاوه اینکه ایران به پاک سازی لوله‎های نطنز هم متعهد شده است.

نقوی حسینی اضافه کرد: با این وجود جمع بندی درست و اصلی نیازمند شنیدن بیانات و مطالب اعضای مذاکره کننده است چرا که بیش از هر چیز ما به اظهارات نمایندگان حاضر در نشست وین اعتماد خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها