اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

چشمان گریان اوباما در سخنرانی خداحافظی + عکس

باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا سه شنبه شب 10 ژانویه آخرین سخنرانی اش را در شیکاگو برگزار کرد تا از آمریکایی ها برای 8 سالی که در راس کشور بود ، تشکر کند. وی زمانی که خطاب به میشل همسرش جملاتی را بیان کرد بی اختیار اشک از دیدگانش روان شد.
کد خبر: ۹۸۹۰۰۹
چشمان گریان اوباما در سخنرانی خداحافظی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از لوموند، باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که آماده واگذاری صندلی اش در کاخ سفید به دونالد ترامپ ، تاجر جمهوریخواه شده است ، شهر شیکاگو را که صحنه صعود باورنکردنی اش در سیاست آمریکا بود برای آخرین سخنرانی اش به عنوان ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا انتخاب کرد. وی که میشل همسرش و جو بایدن معاون ریاست جمهوری همراهی اش می کردند در سالن مک کورمیک پلاس در قلب بزرگترین شهر ایالت ایلینویز در حضور دهها هزار نفر سخنرانی اش را برگزار کرد.


1 - باراک اوباما در این سخنرانی هنگامی از حمایت های میشل همسرش و مالیا و ساشا دخترانش تقدیر کرد بی اختیار گریه اش گرفت و چهره اش از قطرات اشک خیس شد.


2 - باراک اوباما 55 ساله ، چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در صدای رعد آسای کف زدن ها گفت: «Yes we did» ( بله، ما انجامش داردیم) اشاره ای به جمله ای که هنگام مبارزات انتخاباتی نخستین دوره ریاست جمهوری اش گفته بود: « Yes we can » ( بله، ما می توانیم). وی افزود: دموکراسی می تواند از بین برود هنگامی که تسلیم ترس شویم. دموکراسی ما هر بار که تصور می کنیم به دست آمده است ، مورد تهدید قرار می گیرد. اوباما تاکید کرد: نخستین بار که به شیکاگو آمدم ، اندکی بیش از 20 سال داشتم، تلاش می کردم بفهمم کیستم، در جستجوی هدفی برای زندگیم بودم. در این شهر بود که تغییرات به وجود نخواهد آمد مگر اینکه مردم عادی دخالت کرده ، احساس وظیفه کنند و برای درخواست آن متحد شوند. پس از 8 سال ریاست جمهوری هنوز هم این را باور دارم.


3 - رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا از میشل همسرش تقدیر کرد و خطاب به وی گفت: تو نقشی را به دوش گرفتی که آن را نخواسته بودی اما این مسئولیت را با جدیت و شجاعت ، به بهترین روش و با خوشرویی بسیار انجام دادی. از 25 سال پیش تاکنون ، تو نه تنها همسرم و مادر فرزندانم بودی بلکه بهترین دوستم نیز بودی و هستی. اوباما هنگام گفتن این جملات اشک از چشمانش سرازیر شد و چهره اش را خیس کرد.


4 - اوباما سپس از مالیا و ساشا دو دخترش تقدیر کرد و گفت: شما در این سالها در برابر دوربین ها و پروژکتورها بار سنگینی را به آسانی به دوش کشیدید. شما باهوش و فوق العاده اما به ویژه با حسن نیت و با توجه و سراسر علاقه بودید. از تمام آنچه که در زندگیم انجام دادم ، بزرگترین افتخارم این است که پدر شما هستم.
در این مراسم ساشا دختر کوچکتر اوباما که 15 سال دارد به دلیل امتحان مدرسه اش ناگزیر شد در واشنگتن بماند. در خانواده اوباما همواره تحصیل در اولویت بوده و شوخی بردار نبوده است.


5 - هنگامی که باراک اوباما از میشل همسرش و دخترانش تقدیر می کرد انبوه مردم با سر دادن هورا و دست زدن سخنانش را مورد تایید قرار دادند.


6 - میشل اوباما همسر و مالیا دختر بزرگتر رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا هنگام گوش دادن به سخنان باراک.


7 - دهها هزار در مک کورمیک پلاس شهر شیکاگو حاضر شدند تا شاهد خداحافظی تاریخی باراک اوباما باشند.


8 - مالیا دختر بزرگ اوباما در پایان یک سال فرصت مطالعاتی پاییز سال جاری میلادی وارد دانشگاه معتبر هاروارد می شود.


9 - باراک اوباما ، جو بایدن معاون ریاست جمهوری اش را در آغوش گرفته است. وی ، بایدن مانند یک برادر توصیف کرد و افزود که دوستی شان یکی از بهترین شادی های زندگی اش است.


10 - تمام شد. زوج اوباما پس از 8 سال که در کاخ سفید زندگی شان را سپری کردند از صحنه خارج می شوند.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
میلیاردر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۰
۰
نسبت به بقیه رییس جمهورهای امریكا خیلی بهتر بود انصافا
ص
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
دوست عزیز واقعا تا چه حد میتونی ساده دل باشی؟این ... سیاه بایك لبخند و چند تا تبریك سال نو شمسی و گرو گرفتن لغو تحریم ها تونست صنعت هسته ای مارو به عقب ببره در حالی بقیه رئیس جمهور های دیگه آمریكا حتی با حمله نظامی هم نمی تونستن به این هدفشون برسن ، برجام مایه... بود توسط دولت روحانی كه نه راه پس و نه راه پیش جلوی نظام قرار داد
سمیه
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
۰
۰
ریاست جمهوریت نشون داد كه شما سیاهپوستها هم میتونید به اندازه سفید پوستها و حتی بیشتر از اونها مشمئزكننده باشید. جنایتكار دروغگو
رفتی ولی هیچ كس فراموش نمیكنه چقدر جنایتكار بودی
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
۰
۰
آقای افتخاری برای این گزارش بی طرفانه و بی غرض از شما ممنونم .همین طور از جام جم آنلاین تشكر می كنم. حیف از آن مرد صادق و خانواده دوست كه بك عوام فریب هرزه و خطرناك جانشینش شد.
هومن
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
۰
۰
برای اونایی كه دیس لایك زدن متاسفم. وقتی ترامپ بیاد دلیل تاسف مرا می فهمند. البته امیدوارم كه بفهمند.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
۰
۰
اوباما یكی از بهترین روسای جمهوری آمریكا بوده كه توانست مثل یك انسان باشد
انساندوست
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۳
۰
۰
به عقیده بسیاری از انسان های فرهیخته و دانشمند اوباما بویی از انسانیت، اخلاق، شرف، وجدان، جوانمردی، راستگویی و ... نبرده بود و برعكس تمام رذایل اخلاقی را در این ۸ سال نكبت بار به منصه ظهور رساند و با عملكرد وقیحانه اش در همه عرصه ها انسانهای بسیاری را از بین برد و بدبختی و فلاكت زیادی ایجاد كرد. او بدترین رییس جمهور تاریخ است. اوباما و همسرش پوپولیست های بی شخصیت هستند.
مانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۹
۰
۰
ترامپ: اوباما داعش را ایجاد كرد
لعنت بر داعش و حامیان آن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها