مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: با مشارکت و سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی 4 آب شیرین کن در بخش روستایی استان ساخته می‌شود.
کد خبر: ۹۸۸۹۳۳
آب روستاهای بندرعباس شیرین‌ می‌شود

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از بندرعباس، عبدالحمید حمزه پور در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این آب شیرین کن ها روستای بمانی با ظرفیت سه هزار مترمکعب در شهرستان سیریک، روستای نانگ با ظرفیت دو هزار مترمکعب در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس، گابریک با ظرفیت 300 مترمکعب در شهرستان جاسک و کو خرد با ظرفیت 750 مترمکعب در شهرستان بستک احداث می شوند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود طی یک سال آینده با بهره‌برداری از این چهار سایت آب شیرین کن با ظرفیت بیش از شش هزار مترمکعب آب شیرین در شبانه‌ روز مشکل اساسی تأمین آب آشامیدنی تعداد 45روستا با جمعیتی بیش از 32 هزار نفر برطرف شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی جهت احداث این سایت آب شیرین کن ها افزون ‌بر 195 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

حمزه پور با بیان اینکه تأمین آب روستاها بصورت اساسی با اختصاص اعتبارات ملی و توسعه آب شیرین کن ها امکان پذیر است، افزود:در حال حاضر 70 درصد از روستاهای استان هرمزگان از تأسیسات و شبکه‌های آب‌رسانی برخوردارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 18 سایت آب شیرین کن در استان وجود دارد ، خاطرنشان کرد: با توسعه و بهره برداری ازاین 18 سایت آب شیرین کن در سالهای اخیر، تعداد روستاهایی که به صورت سیار آبرسانی می شدند، از 400 روستا به کمتر از 150 روستا رسیده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: آب شیرین کن های موجود 12 درصد از آب روستایی استان راتامین می‌کند و مابقی از طریق چاه‌ها و آب‌های سطحی تأمین می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها