رسانه های مطرح جهان حضور پررنگ مردم ایران و مسئولین انقلاب در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را به طور گسترده پوشش خبری دادند.
کد خبر: ۹۸۸۵۲۰
بازتاب گسترده مراسم تشییع  پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه های جهان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، رسانه های بین المللی مراسم وداع با آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را که امروز سه شنبه ۲۱ دی ماه با حضور مقام معظم رهبری، مردم انقلابی، مسئولین کشوری و لشکری در محل دانشگاه تهران برگزار شد، پوشش دادند.

«فاکس نیوز» در این باره نوشت: هزاران ایرانی اعم از مردم و مسئولین دولتی با تجمع در محوطه دانشگاه تهران در مراسم تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی که با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر عالی انقلاب اسلامی، برگزار می شوند شرکت کردند. وی یکی از یاران نزدیک امام خمینی (ره) بنیاگذار انقلاب و همچنین حضرت آیت الله خامنه ای بود.

به گفته «فرانس پرس»، ده ها هزار نفر از مردم ایران به همراه حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی شرکت کردند. رسانه ملی ایران به طور دائم در حال پخش تصاویر مردمی است که علیرغم همه اختلاف نظرهای موجود، به خیابان های منتهی به دانشگاه تهران (محل برگزاری مراسم) آمده اند تا به وی ادای احترام کنند. در تمامی سطح شهر تهران بنرهای سیاهی (به نشانه عزاداری) به چشم می خورد که برخی از آنها صحنه همنشینی مقام رهبری و آیت الله هاشمی رفسنجانی را در حالیکه به یکدیگر لبخند می زنند، به تصویر می کشد. بر روی یکی از این بنرها جمله «خداحافظ یار دیرین» خودنمایی می کند.

«العربیه» نوشت: دهها هزار نفر از مردم ایران برای بدرقه پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی به دانشگاه تهران آمده اند و انتظار می رود که عالیترین مقام های وابسته به تمامی طیف های سیاسی ایران در این مراسم حضور داشته باشند. بنرهای مشکی در سطح شهر به چشم می خورد و تمهیدات لازم برای تسهیل عبور و مرور عزادارن اتخاذ شده است.

«آسوشیتدپرس» نیز با انتشار تصاویری مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را با حضور مقامات کشوری و لشکری، اقشار مختلف مردم و اعضای خانواده آن مرحوم در دانشگاه تهران، به تصویر کشید.

«بی بی سی» هم به رغم تلاش برای حفظ خط خبری مغرضانه خود، از حضور گسترده مردم و طیف های سیاسی مختلف در مراسم بدرقه یکی از شاخص ترین چهره های انقلاب اسلامی خبر داد. این رسانه غربی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری برای اقامه نماز میت بر پیکر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، از مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان مهمترین مراسم ترحیم یکی از بزرگان انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی (ره) یاد کرد و از تجمع ده ها هزار نفری مردم ایران اسلامی برای بدرقه این چهره شاخص انقلاب به دیار باقی، سخن گفت.

شبکه «المیادین» نیز ضمن پخش تصاویری از برگزاری مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام کرد که مردم ایران در مراسمی باشکوه پیکر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تشییع کردند.

پایگاه لبنانی «العهد» نیز با اعلام اینکه مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در تهران و با حضور گسترده مردم ایران برگزار شد، تصریح کرد: حضرت آیت الله خامنه ای بر پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نماز میت اقامه کردند.

شبکه «الجزیره» نیز بخش هایی از مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی را پخش کرد.

پایگاه لبنانی «النشره» گزارشی را از روند برگزاری مراسم تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی منتشر کرد. این پایگاه عرب زبان اعلام کرد: صدها هزار نفر در مراسم تشییع آیت‌الله رفسنجانی شرکت کردند.

شبکه «المنار» نیز ضمن پخش تصاویری از مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی اعلام کرد که مردم ایران در این مراسم حضور گسترده ای را بهم رساندند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها