رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با واگذاری 100 درصد سهام شرکت آرین توتون صنعت به شرکت تنباکوی ژاپن، زنجان به قطب دخانیات کشور تبدیل می شود.
کد خبر: ۹۸۸۳۵۲
زنجان قطب دخانیات کشور می‌شود
به گزارش جام جم آنلاین، ناصر غفوری ضمن بیان این مطلب افزود: آرین توتون صنعت که سه خط فعال، نیمه فعال و تعطیل داشت با گسترش خط تولید خود آن را به 9 خط تبدیل کرده و میزان اشتغالزایی خود را از 90 نفر به 240 نفر افزایش داده است.

وی یادآورشد: ارزش افزوده ای که این شرکت به امور مالیاتی طی سه ماه می دهد به بیش از 200 میلیارد ریال می رسد.

فغفوری با بیان اینکه سرمایه گذاران این شرکت قصد تبدیل کردن این استان به قطب دخانیات کشور را دارند، اظهار کرد: اینکه خودمان دخانیات را تولید کنیم، بهتر است چرا که می توانیم بر نحوه تولید و مواد اولیه مورد استفاده آن نظارت کنیم، سموم آن را از بین ببریم و در کنار کنترل بهداشت و سلامت مردم، مانع از خروج ارز و جلوگیری از ورود سیگار قاچاق شویم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به واگذاری 100 درصد سهام این شرکت به شرکت تنباکوی ژاپن GTI طی حدود یک سال قبل اشاره کرد و گفت: مهم ترین سهام دار این شرکت، دولت ژاپن است از این پس محصولات آرین توتون صنعت با فعالیت این سرمایه گذاران فعالیت می کند.

وی خاطرنشان کرد: می توان گفت برآورد ارزش سهام واگذار شده به شرکت ژاپنی به بیش از سه هزار میلیارد ریال می رسد.

فغفوری ادامه داد: این مبلغ، بخشی از سرمایه گذاری خارجی وارد شده به این استان محسوب می شود اما چون نقل و انتقال در خصوص یک شرکت ایرانی است، مراحل جابه جایی سرمایه گذاری در دست اجرا بوده و هنوز سرمایه گذاری ارزی آن برآورد نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: هم اکنون این شرکت یک شرکت با سرمایه گذاری 100 درصد خارجی محسوب می شود.

به گفته مسئولان سالانه 63میلیارد نخ سیگار توسط ایرانیان مصرف می شود در حالی که ظرفیت تولید شرکت آرین توتون صنعت هم اکنون نزدیک به 27 میلیارد نخ رسیده است.

این واحد صنعتی در 15 کیلومتری شهر سلطانیه در استان زنجان قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
برادر
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
۰
۱
كم معتاد داریم
قطب دخانیات هم راه بندازید!

نیازمندی ها