فعالیت فرودگاههای بین المللی مسکو بر اثر افزایش برودت هوا در مناطق حومه آن تا 36 درجه سانتیگراد زیر صفر مختل شده و دهها پرواز لغو یا به تاخیر افتاده است.
کد خبر: ۹۸۷۸۶۹
سرمای 36درجه پروازهای مسکو را مختل کرد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، سازمان هواشناسی روسیه اعلام کرد که درجه سرمای هوا در مناطق استان مسکو در شبانه روز اخیر تا بامداد امروز (یکشنبه) بین 30 تا 36 درجه زیر صفر بود.

بنا به اعلام دفتر مطبوعاتی فرودگاه بین المللی شرمیتووا، 20 پرواز داخلی و خارجی به تاخیر افتاده و 31 پرواز دیگر نیز لغو شده است.

ماموران تلاش می کنند، شرایط به وجود آمده از جمله یخ زدگی باندهای پرواز را ازبین ببرند تا فعالیت در اصلی ترین فرودگاه پایتخت روسیه از سرگرفته شود.

روابط عمومی فرودگاه دامددووا هم اعلام کرده تا ظهر امروز 20 پرواز به تاخیر افتاده و دو پرواز دیگر نیز لغو شده است.

چندین هواپیما نیز که قرار بود در این فرودگاه واقع در حومه مسکو فرود آیند به فرودگاههای دیگر هدایت شدند.

مسکو از دو ماه پیش با بارش تقریبا مداوم برف حالت سپیدپوشی و یخ زدگی گرفته است و ماشین های برف روب به صورت همیشگی در حال پاک کردن خیابان ها و محورهای پر رفت و آمد هستند و همچنین مسیرهای پیاده رو و فضای شهرک ها با استفاده از تراکتورهای برف کنار زن پاکسازی می شود.

بخش بزرگی از بیش از 17 میلیون کیلومتر مربع مساحت روسیه به عنوان بزرگ ترین کشور دنیا از قطب شمال تا آسیا و قاره اروپا در مناطق سردسیر واقع شده است که تقریبا از ماه پایانی فصل تابستان شاهد سرما و بارش شدید برف می شود و در برخی مناطق نیز این وضعیت همیشگی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها