سازمان ملل متحد اقدام گروههای تروریستی در قطع آب پنج میلیون و پانصد هزار نفر از مردم شهر دمشق پایتخت سوریه را جنایت جنگی دانست.
کد خبر: ۹۸۶۹۳۸
سازمان ملل: قطع آب دمشق جنایت جنگی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم، یان ایگلاند رئیس کارگروه سازمان ملل در امر کمک های انسانی در سوریه در کنفرانس مطبوعاتی در شهر ژنو گفت: فقط در دمشق پنج میلیون و پانصد هزار نفر از نعمت آب محروم شده اند، یا مقدار کمی آب دریافت می کنند؛ زیرا منابع آبی دشت "بردی" به علت نبردها یا اقدامات خرابکارانه یا هر علت قابل استفاده نیست.

برپایه این گزارش، سازمان ملل تاکنون برآورد کرده است که چهار میلیون نفر از ساکنان دمشق و نواحی آن از زمان قطع آب در 22 دسامبر زیان دیده اند.

ایگلاند گفت: می خواهیم به آنجا برویم و درباره آنچه روی داده است، تحقیق کنیم اما قبل از هر چیزی می خواهیم که جریان آب دوباره برقرار شود.

وی تصریح کرد: اقدامات خرابکارانه و محروم کردن افراد از دسترسی به آب، جنایت جنگی است زیرا غیرنظامیان از این آب استفاده می کنند و آنها هستند که در صورت تامین نشدن دوباره آب، دچار بیماری خواهند شد.

همزمان وزارت خارجه سوریه نیز تاکید کرد که قطع کردن آب غیرنظامیان در مشق یک جنایت جنگی و ضدبشری است.

این وزارتخانه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت از سکوت بین المللی درقبال چنین جنایتی و نفاق جامعه بین المللی در برخورد با ملت سوریه ابراز تاسف کرد.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست تا از دولت سوریه در اقدامات جاری برای به جریان انداختن دوباره آب شهر دمشق حمایت کند.

جبهه تروریستی النصره از بیش از دو هفته پیش با سیطره بر منابع آبی الفیجه، شهر دمشق را در محاصره آبی قرار داده و جلوی رسیدن آب به ساکنان این شهر را گرفته است.

این گروه تروریستی پیش از محاصره آبی دمشق نیز منابع آبی دشت بردی را با مازوت آلوده کرد.

این امر همزمان با اقدام گروه ترریستی داعش در بستن آب به روی ساکنان حلب به مدت چند روز صورت گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها