برای استفاده از تخفیف ویژه پاییزه فقط یک هفته فرصت باقی است

Sale فرهنگی در کتابفروشی ها

وزارت فرهنگ فرانسه از مردم این کشور خواست تا در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷ با هدف مشارکت در اجرای برنامه‌های فرهنگی «شب کتابخوانی»، در کتابخانه‌های پاریس و دیگر شهرهای فرانسه حضور پیدا کنند.
کد خبر: ۹۸۶۹۱۸
دولت فرانسه برای حضور مردم در کتابخانه‌ها فراخوان داد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه در نظر دارد روز ۱۷ ژانویه ۲۰۱۷ (برابر با ۲۸ دی‌ماه) اولین دوره شب کتابخوانی را با همکاری شبکه رادیو فرانس برگزار کند.

طبق برنامه‌های پیش بینی شده، در این روز تمام کتابخانه‌های پاریس موظف هستند درهای خود را به روی عموم علاقمندان باز کنند.

به همین مناسبت وزارت فرهنگ فرانسه فراخوانی را برای برگزاری هر چه بهتر این شب فرهنگی در ماه دسامبر اعلام کرده بود تا همزمان با امکان حضور تمامی علاقمندان در کتابخانه‌های سراسر فرانسه، رویدادهایی فرهنگی نیز جهت برگزاری هر چه بهتر شب کتابخوانی، در این برنامه، پیش بینی شود.

به مناسبت اولین دور از شب کتابخوانی در سال ۲۰۱۷، وزارت فرهنگ و ارتباطات فرانسه از عموم مردم دعوت کرده است به کتابخانه‌های شهر محل اقامت خود سر زده و از سرمایه‌های موجود در این فضاهای علمی - فرهنگی بازدید کنند و همچنین در کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها، نشست‌های معرفی تازه‌های کتاب و گفتگو با نویسندگان، تصویرگران و راویان داستان حضور به هم رسانند.

کتابخانه‌ها در عین حال مکانی برای تبادل فرهنگ، آموزه‌ها و در عین حال جایی برای زندگی هستند. کتابخانه‌ها در کنار کتابفروشی‌ها نقش مهمی در توسعه جامعه اهل گفتگو با ارزش‌های مشترک دارند و شب کتابخوانی فرصت نزدیکی دوباره با این دو مکان فرهنگی و علمی را برای عامه مردم فراهم می‌آورد. در همین راستا، یکی از دیگر برنامه‌های لحاظ شده، امکان دسترسی همزمان به کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌هایی است که ضمن تردد در این دو مکان عمومی، مخاطبان در جریان سرمایه‌های علمی و فرهنگی در قالب آثار دیجیتال موجود نیز قرار گیرند.

به گفته جمال کامیاب، رایزن فرهنگی ایران در فرانسه، برگزارکنندگان این شب فرهنگی یکی از اهداف چنین اقدامی را تاکید بر ضرورت اتخاذ سیاست‌های جدید در جهت افزایش ساعات کار کتابخانه‌ها اعلام کرده‌اند که امید است از این پس، شب‌ها و حتی تعطیلات آخر هفته‌ این مراکز به روی عموم باز باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها