لحظه‌ای آرامش نداشتم، کابوس رهایم نمی‌کرد، هر کجا که می‌رفتم سایه پلیس را حس می‌کردم، جنایت مانند فیلم از جلوی چشمم رژه می‌رفت اینها قسمت‌هایی از اعترافات افرادی است که جنایتی مرتکب شده و پس از گذشت زمانی با پای خود به پلیس مراجعه کرده‌اند.
کد خبر: ۹۸۶۹۰۸
عذاب وجدان‌های اعتراف‌برانگیز

به گزارش جام جم، مردانی که وقتی پا در اداره آگاهی گذاشتند با اتهام قتل بازداشت شدند، چرا که مدتی قبل از آن‌که خود لب به اعتراف بگشایند، جنایتی تلخ را مرتکب شده بودند.

هر چند این گروه از متهمان برای معرفی خود دلایل مختلفی را بیان می‌کنند، اما اگر به عمق اعترافات آنها نگاه کنیم، می‌بینیم که این اعتراف تنها یک دلیل داشته و آن هم عذاب وجدان است.

می‌خواستم مادرم را بکشم

یکی از پرونده‌هایی که قاتل به خاطرعذاب وجدان به پلیس مراجعه کرد مربوط به قتل زن جوان و نوزاد دو ماهه‌اش است. متهم پس از گذشت دو سال راز این قتل‌ها را برملا کرد و گفت: من علاقه‌ای به همسرم نداشتم و دلم نمی‌خواست بچه‌ای داشته باشم، اما وقتی فهمیدم او باردار شده است تصمیم قتلش را کشیدم و زمانی که دخترم حدود دو ماهه شد، آنها را به قتل رساندم. دو سال پیش همسر و دختر کوچکم را با دارویی که از خیابان ناصرخسرو خریده بودم ابتدا بیهوش کرده و سپس آنها را خفه کردم. در این مدت تصمیم گرفتم مادرم را هم به قتل برسانم، اما او متوجه شد و مرا از خانه‌اش بیرون کرد. عذاب وجدان در تمام این سال‌ها لحظه‌ای مرا رها نکرد و حتی چندباری تصمیم به خودکشی گرفتم که موفق نشدم درنهایت خسته از زندگی پر از عذاب و تنش خودم را معرفی کردم.

اختلاف شخصی، انگیزه تیراندازی مرگبار

در ماجرای دیگر جوان 24 ساله و معتادی در یک درگیری و با شلیک گلوله از تفنگ شکاری، نام قاتل را از آن خود کرد. او مرد جوانی بود که یکی از دوستانش را به قتل رساند و پس از این جنایت از محل متواری شد. با وقوع این جنایت تحقیقات پلیسی آغاز شد و ماموران عملیات گسترده‌ای را برای دستگیری مرد جوان ادامه دادند، اما در بررسی‌های شبانه‌روزی کارآگاهان جنایی هیچ رد و سرنخی از متهم فراری به دست نیامد تا این‌که مدتی پس از این قتل، آنها از سوی یکی از کلانتری‌های در جریان قرار گرفتند که مرد جوانی مدعی است که جنایتی را مرتکب شده است. مرد جوان به اداره آگاهی انتقال داده شد تا در رابطه با ادعایش از او تحقیق شود و در بررسی‌ها مشخص شد که قاتل خودمعرف همان متهم فراری است که پلیس در تعقیب او بوده است. عذاب وجدان قاتل فراری باعث شده بود تا او پای میز محاکمه برود و به قتل دوستش به خاطر اختلافات شخصی اعتراف کند.

قاتل، کارگر مغازه مرغ‌فروشی

مرد جوانی که در درگیری در یکی از خیابان‌های تهران به وسیله چاقو شخص دیگری را کشته و متواری شده بود خود را معرفی کرد. چندی پیش ماموران با اطلاع از وقوع یک درگیری عازم محل مورد نظر شدند، با حضور ماموران کلانتری در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد مرد جوانی در یک نزاع و درگیری مورد اصابت ضربه چاقو از ناحیه چپ سینه قرار گرفته و در ادامه به علت شدت ضربه و اصابت چاقو به عضو حیاتی بدن فوت کرده است.

در همان تحقیقات اولیه و با بررسی شواهد و گفت‌وگو با شاهدان حادثه مشخص شد که قتل توسط کارگر یک مغازه مرغ‌فروشی به وقوع پیوسته است بلافاصله ماموران خود را به محل زندگی و استراحت متهم رسانده و در ادامه تحقیقات خود متوجه شدند که متهم پس از پایان دوره خدمت سربازی خود در مغازه مرغ‌فروشی مشغول به کار شده و در طی این مدت نیز بارها با مقتول اختلاف و درگیری داشته است و سرانجام در درگیری که با مقتول داشته مرتکب قتل وی شده و پس از آن از محل حادثه متواری شده و از تهران خارج شده است. همزمان با آغاز اقدامات پلیسی برای دستگیری متهم، تحقیقات از خانواده متهم و آموزش آنها برای معرفی متهم در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

پس از مدتی متهم به کلانتری مراجعه کرده و خود را تسلیم ماموران قانون کرد. متهم در همان تحقیقات اولیه به داشتن اختلاف با مقتول و ارتکاب جنایت
اعتراف کرد.

قتل در پارک

با تماس پسر جوانی و گزارش وی از نحوه به قتل رسیدن دوستش در داخل پارک، تیمی از ماموران عازم محل حادثه شدند پس از رسیدن ماموران به محل وقوع قتل و بررسی‌های اولیه مشخص شد جوان 28 ساله‌ای بر اثر درگیری و اصابت ضربات چاقو به قلبش جان خود را از دست داده است. دوست مقتول که خود با ماموران تماس گرفته بود درباره جزئیات این حادثه به ماموران گفت: همراه دو نفر از دوستانم با ماشین در حال گذر از کنار پارک بودیم که امید از من خواست که برای استفاده از سرویس بهداشتی پارک، کنار آنجا توقف کنم، امید از ماشین پیاده شد و من با دوست دیگرمان داخل ماشین منتظر امید ماندیم، بعد از چند دقیقه صدای درگیری را از داخل پارک شنیدیم و به داخل پارک رفتیم، با رفتن به محل درگیری، با بدن بی‌جان امید در حالی که نقش بر زمین شده بود، مواجه شدیم. پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمـد بازپرس دادسرای جنایی تهران در محل وقوع حادثه حضور یافت و دستور بازداشت دوستان مقتول و بررسی‌های بیشتر را صادر کرد، اما هنوز ساعات زیادی از وقوع این جنایت نگذشته بود که پسر جوانی خود را به کلانتری رساند و به ارتکاب قتل اعتراف کرد وی درباره جزئیات این حادثه به ماموران گفت چند روز پیش برای مداوا و ترمیم دندان‌هایم به تهران و منزل خواهرم آمدم. در زمان وقوع حادثه همراه خواهرزاده‌ام و دوستش در آلاچیق در داخل پارک نشسته بودیم که ناگهان مقتول که من او را نمی‌شناختم ضربه‌ای به سر خواهرزاده‌ام زد و همین امر موجب درگیری من با مقتول شد و در این بین ضربه‌ای با چاقو به او وارد آوردم و از محل درگیری فرار کردم ولی عذاب وجدان مرا رها نکرد و در نهایت تصمیم به معرفی خود گرفتم. پس از اعتراف این شخص به قتل وی بازداشت شد و پرونده این قتل برای بررسی‌های بیشتر به دادسرای جنایی ارسال شد.

کشتی‌گیر قاتل

قتل و به طور کلی جرم و جنایت مخصوص گروه خاصی از افراد جامعه نمی‌شود و همه افراد جامعه را دربر می‌گیرد و در این بین هستند افراد معروف و سرشناسی که هر از چند گاهی نام آنها هم بر سر زبان‌ها آمده و ارتکاب جرم آنها در جامعه سر و صدا زیادی بر پا می‌کند. چندی پیش یکی از کشتی‌گیران که موفق به کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی نیز شده بود در نزاعی با اسلحه فردی را به قتل رسانده و متواری شده بود. این‌ کشتی‌گیر نیز پس از مدتی خودش را معرفی کرده و تحویل ماموران قانون داد. یکی از مسئولان هیات کشتی با تائید این خبر گفت: با صحبت‌های مسئولان ورزشی استان این کشتی‌گیر خودش را تسلیم نیروی انتظامی کرد.

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها