شاید فراری چند روز پیش با معرفی مدل J50 ما را سورپرایز کرده باشد اما مزراتی همیشه برند جذاب تری بوده است! چرا؟ دلایل زیر را بخوانید تا دلیل سخن ما را بفهمید.
کد خبر: ۹۸۶۸۲۷
شش دلیل باحال‌تر بودن مزراتی نسبت به فراری

به گزارش جام جم آنلاین از پدال ، تردیدی وجود ندارد که در بحث خودروهای اسپورت متمرکز روی پیست فراری دست برتر را دارد اما زمانی که صحبت از برخی طراحی‌های فوق‌العاده و شگفت‌انگیز و البته آئرودینامیک می‌شود، مزراتی نسبتاً موفق‌تر است. این موضوع توجه کمتری را به خود جلب می‌کند اما اینجا دلایل متفاوتی را برای جذاب‌تر بودن مزراتی نسبت به فراری ذکر کرده‌ایم.

تلاش سخت کمتر

فراری همیشه تلاش می‌کند تا خود را به عنوان سازنده‌ی سریع‌ترین، جذاب‌ترین، بهترین و لذت‌بخش‌ترین خودروهای دنیا تثبیت کند؛ و این شرکت برای حفظ این تصویر بسیار تلاش می‌کند.

اما درباره‌ی مزراتی چه؟ آخرین زمانی که شما مدل‌های مختلف مزراتی را که سخت در تلاش بودند تا برتری مطلق خود را ثابت کنند دیدید کی بود؟ بله در سایت شرکت ادعاهای فراوانی وجود دارد اما آن‌ها می‌دانند که خودروهایشان چه چیزی است که همین امر به خودی خوب امری جالب به شمار می‌رود.

مزراتی ریلکس‌تر است

488 را با گرن توریسمو یا GTC4Lusso را با کواتروپورته مقایسه کنید. خودروهای مزراتی ریلکس تر بوده و به عنوان یک قانون تاکید بیشتری روی استفاده‌ی روزمره بدون چشم‌پوشی از جذابیت دارند. البته بیایید گیبلی را فاکتور بگیریم چراکه برای مزراتی کمی معمولی است؛ اما بیایید بگوییم که اگرچه اکثر فراری‌ها می‌خواهند تا از حداکثر پرفورمنس آن‌ها استفاده کنید، مزراتی به ندرت در این راه قدم برمی‌دارد به همین دلیل سواری ساخته‌های مزراتی استرس کمتری دارد.

صدای احساسی‌تر پیشرانه 8 سیلندر

پیشرانه‌های 8 سیلندر مزراتی که توسط فراری توسعه یافته‌اند صدای خاص‌تری دارند. نسخه‌ی 4.7 لیتری مزراتی احتمالاً خوش‌صداترین پیشرانه‌ی 25 سال اخیر است. صدایی هارمونیک با غرش‌هایی دل‌چسب که به هوا می‌رود.

روح باورنکردنی موجود در این صدا در وصف کلمات نمی‌گنجد. پیشرانه‌های 8 سیلندر فراری صدای مسابقه‌ای فوق‌العاده‌ای دارند اما صدای پیشرانه‌ی 4.7 لیتری مزراتی همانند قطعه‌ای موسیقیایی است.

مزراتی شیک‌تر است

حالا ما درباره‌ی هدفمندی تیزگوش صحبت می‌کنیم. فراری‌ها طراحی‌هایی با حداکثر آئرودینامیک و کارایی و البته زیبایی گیرا دارند. مزراتی ها شیکی فوق‌العاده‌ی ایتالیایی را دارند. همان چیزی که باعث ابهت فوق‌العاده‌ی پلیس‌های ایتالیایی با یونیفرم‌های خود و بسیاری موارد دیگر می‌شود.

استایل مزراتی به‌طور ویژه‌ای متمایز است. در طراحی‌های این شرکت انحناهای دل‌چسبی را می‌بینیم. حسی کلاسیک در خطوط خودروها وجود دارد.

کانورتیبل های مزراتی همخوانی بهتری دارند

فراری با صفاتی چون سریع‌ترین و مطلوب‌ترین شناخته می‌شود اما شما نمی‌توانید همه‌ی آپشن ها را در بحث مدل کانورتیبل تیک بزنید زیرا معایب ذاتی آن مشخص می‌شود. 488 اسپایدر در بحث پرفورمنس نزدیک مدل GTB بوده و در مسافت 400 متر تنها 0.3 ثانیه کندتر است اما هنوز هم به اندازه‌ی GTB سریع نیست. این نوعی از نقص است.

مزراتی روشی ریلکس تر داشته و دستش برای توسعه‌ی کانورتیبل هایی با صدای شگفت‌انگیز و بسیار زیبا باز است. در این مورد مشکلی برای اندکی کند بودن وجود ندارد. یک مزراتی تنها نیازمند ظاهری زیبا و صدایی خیال‌انگیز است بنابراین این به معنی عالی بودن کانورتیبل های مزراتی است.

زیرا مزراتی ها متفاوت هستند

اگر فردی ثروتمند باشید مردم انتظار دارند فراری را انتخاب کنید. البته گزینه‌های واضح دیگری نیز وجود دارند اما مزراتی در میانشان قرار ندارد. این برند یک انتخاب رزرو شده تر، شیک‌تر است. انتخابی که می‌گوید شما مطابقت با انتظارات یا مقایسه با فراری را نمی‌خواهید. در پایان روز مزراتی به سادگی متفاوت بوده و این خیلی باحال است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها