اخیرا در شهرهای بزرگ مانند نیویورک و مسکو، برای مقابله با حمله‌های تروریستی مانند آنچه در برلین اتفاق افتاد، از اتوبوس‌ یا کشنده‌هایی برای بستن خیابان‌ها استفاده می‌کنند. با این‌حال به نظر می‌رسد که مقامات بریتانیا می‌خواهند از روشی متفاوت برای جلوگیری از اتفاقات مشابه استفاده نمایند.
کد خبر: ۹۸۶۸۲۳
تکنولوژی‌های خودرویی به جنگ داعش می‌رود

به گزارش جام جم آنلاین از خودرونویس ، سیستمی که مسئولین انگلیسی به دنبال ساخت آن هستند نوعی کلید ضد تروریسم است! موضوع البته پیچیده‌تر از این حرف‌هاست اما کلیت کار چنین سیستمی این است که مقامات امنیتی بتوانند در زمان لازم یک خودرو را به صورت کنترل از راه دور متوقف کنند.

فعالان امنیتی کشور مورد نظر با استفاده از سیستم‌های اطلاعاتی خود در صورتی که متوجه دزدیده شدن یا استفاده هدف‌دار از کشنده‌ها یا سایر وسائط نقلیه‌ای که مواد خطرناک را جابه‌جا می‌کنند بشوند با استفاده از این سیستم که Restore نام دارد جلوی حرکت آن را می‌گیرند.

با استفاده از این سیستم هرچند همچنان خطر اتفاقاتی مثل آنچه در برلین یا نیس فرانسه اتفاق افتاد اما باز قابلیت‌های کنترلی عظیمی در دسترس این مقامات برای جلوگیری این احتمالات قرار خواهد گرفت.

توسعه چنین سیستمی قطعا کار بسیار دشواری نخواهد بود چرا که خودروها یا کشنده‌ها و کامیون‌های امروزی سرشار از اتصالات و مجموعه‌های کنترلی الکترونیکی هستند و شاید محصول نهایی چنین پروژه‌ای چیزی بیش از چندین خط از کدهای کامپیوتری نباشد.

با اینکه سیستم ریستور توسط سازمان‌های دولتی بریتانیا توسعه خواهد یافت اما قطعا در صورت نهایی شدن قابلیت استفاده در سرتاسر اروپا را پیدا خواهد کرد. به گفته یکی از افراد ناشناس با وب‌سایت دیلی میل، گروهی مشابه زیر نظر اتحادیه اروپا بیش از دو سال است که در حال کار بر روی سیستمی مانند ریستور هستند.

بخشی از اسناد منتشر شده در خصوص این سیستم بیان می‌کند که: «خودروهای که در حال فرارند همیشه می‌توانند خطری بالقوه برای مردم عادی باشند. مجرمین سعی در هنگام فرار از انجام هر ریسکی ابایی ندارند و در بسیاری از مواقع پلیس حتی اگر از ماجرا با خبر باشد به دلیل نداشتن ابزارهای لازم نمی‌تواند تا خودروی مورد نظر را متوقف کند. اما با این سیستم قطعا تحولی در این زمینه رخ خواهد داد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها