مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران:

پروژه مقبره الشهدا به زودی به بهره برداری می رسد

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران از پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه مسجد ۷۲ تن و آغاز بهره‌برداری از مقبره‌الشهدا ‌خبر داد.
کد خبر: ۹۸۶۴۹۹
پروژه مقبره الشهدا به زودی به بهره برداری می رسد

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، علیرضا جعفری در حاشیه بازدید از پروژه‌های در حال اجرای این شرکت، در خصوص مسجد ۷۲ تن گفت: عملیات عمرانی شبستان مسجد ۷۲ تن در حال اتمام است.

وی با اشاره به دو سالن اجتماعات و کلاس‌های آموزشی در نظر گرفته شده در بخش زیر زمین مسجد ۷۲تن، افزود: تزئینات و کاشی‌کاری گنبد و گلدسته‌‌ها نیز در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: روند فعالیت پروژه در داخل محوطه مسجد ۷۲ تن در حال انجام است، اما به دلیل فصل سرما فعالیت‌های مربوط به فضای بیرونی مسجد با کندی صورت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیرد.

وی ادامه داد:‌ احداث مسجد هفتاد و دو تن در ورودی غربی شهر تهران و مجاورت پایانه مترو، اتوبوس، تاکسی، فرودگاه که جدا از برگزاری نماز برای برگزاری مراسم‌های ملی، مذهبی، گردهمایی‌ها و موقعیت مکانی‌اش اهمیت ویژه‌ای خواهدداشت. مسجد ۷۲ تن، در ۴ طبقه‌، دو طبقه زیرزمین و دو طبقه همکف و اول است و سطح اشغال مسجد ۱۲۰۰ مترمربع با ظرفیت پذیرش نمازگذار بالغ بر ۶۵۰ نفر است.

بلوک A باغ کتاب آماده بهره‌برداری است

جعفری همچنین در حاشیه بازدید از پروژه باغ کتاب تهران گفت: بلوک A باغ کتاب با بخش‌هایی شامل فروشگاه کتاب‌، باشگاه رباتیک، کافی شاپ و غیره آماده بهره‌برداری است.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه روند آماده‌سازی دو بلوک B و C نیز در حال انجام است، افزود: ترویج نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه نشر، دسترسی مخاطبان بین‌المللی به منابع اسلام، ایران و انقلاب اسلامی و منابع خارجی، حضور موثر و مناسب در فضای بین‌المللی کتاب، ارتباط حضوری مخاطب با کتاب در محیطی مفرح و آرام، افزایش تعامل تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نشر و اطلاع‌رسانی دقیق از همه کتب منتشره به تفکیک موضوع، از جمله اهداف این پروژه به شمار می‌آید.

گفتنی است؛ باغ کتاب مجموعه‌ای فرهنگی و چند منظوره با محوریت کتاب است و این مجموعه به عنوان یک فضای فرهنگی در چهار فصل سال به نمایش و عرضه کتاب و محصولات فرهنگی مرتبط با کتاب خوانی می‌پردازد، که علاوه بر افزایش و تسهیل دسترسی علاقه‌مندان به کتاب، این مکان را مبدل به یک مرکز فرهنگی قابل احترام و کاملی برای مخاطبان از سنین و سلیقه‌های متنوع، مبدل می‌سازد.

پروژه مقبره الشهدا به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

جعفری در ادامه بازدید از پروژه‌های در حال اجرای شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در جریان روند اقدامات مجموعه مقبره الشهدا قرار گرفت و گفت: مقبره الشهدا دارای بخش اصلی و اداری است که بخش اداری جزو محوطه الحاقی به مجموعه است.

وی با اشاره به اینکه نمای خاص پروژه مقبره الشهدا برگرفته از معماری سنتی ایرانی است، گفت: کاشی کاری‌های و فعالیت‌های محتوایی در دیوارهای مقبره الشهدا شامل کتیبه نگاری آیات قرآن کریم با خط کوفی در بالای پنجره‌های محوطه و دیوارهای پیرامون در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها