ورزشگاه 15 هزار نفری تختی بندرانزلی با وجود عمر بیش از 50 سال، این روزها حال خوشی ندارد و با توجه به استقبال پرشور مردم انزلی از بازی های خانگی، تا قبل از وقوع حادثه ای ناگوار و بر جای ماندن افسوس ها، باید چاره ای اندیشیده شود.
کد خبر: ۹۸۶۴۴۹
آشیانه قوهای سپید انزلی کلنگی است / ملوان بدون ورزشگاه! + عکس

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، ورزشگاه تختی بندرانزلی یکی از قدیمی ترین ورزشگاه های کشور است که ورزشکاران و خصوصا فوتبالیست های مشهور بسیاری از آن برخاسته اند تا جایی که هواداران متعصب ملوان بندرانزلی این ورزشگاه را به یاد کاپیتان محبوبشان به نام سن سیروس خطاب می کنند.

اما متاسفانه با گذشت بیش از 50 سال از ساخت این ورزشگاه قدیمی علاوه بر نبود امکانات به روز ورزش در این ورزشگاه، از نظر استحکام بنا و نبود ایمنی مناسب، بسیار خطرآفرین است تا جایی که خطرات جانی و احتمال وقوع حادثه ای ناگوار، هواداران و تماشاگران حاضر در این ورزشگاه را تهدید می کند.

ساخت ورزشگاه در منطقه چراغ پشتان همچنان مطرح است

ورزشگاهی که همواره و در همه شکست ها و پیروزی ها، سرشار از تب و تاب تماشاگران متعصب و سفیدپوشان ملوان است، با انبوهی از خاطرات بر جا مانده از اشک‌ها و لبخندهای مردم انزلی، کهنسال شده و اگرچه بازسازی آن در کوتاه مدت می تواند مرهمی بر زخم ناسور آن باشد، اما ساخت ورزشگاهی نو در محلی به دور از ایجاد مزاحمت برای شهروندان با رعایت استانداردهای بین المللی و همچنین سهولت دسترسی به آن از الزامات ورزش شهرستان بندرانزلی است.

رئیس هیات فوتبال بندرانزلی با اظهار نارضایتی از وضعیت نامطلوب ورزشگاه تختی به خبرنگار ایرنا می گوید: یکی از راهکارها، ساخت ورزشگاهی متناسب با پتانسیل ورزشی بندرانزلی است که در این راستا نیز پیشنهاد ساخت ورزشگاه جدید در منطقه چراغ پشتان، همچنان مطرح است اما با توجه به قرار داشتن آن منطقه در حریم تالاب بین المللی انزلی و اشکالات زیست محیطی وارد شده برآن، تا کنون این امر محقق نشده است.

محمود رمضانی اضافه کرد: در صورت محقق نشدن ساخت ورزشگاه جدید ، تنها راهکار فعلی بازسازی اساسی ورزشگاه تختی، به روز کردن امکانات آن و همچنین رفع موانع دسترسی به آن است.

وی یادآور شد: درراستای بهسازی امکانات ورزشگاه و تجهیز آن به اتاق های کنفرانس ، پزشک و خبرنگار، اقدامات خوبی صورت گرفته اما کافی نیست و باید دربقیه موارد ، اداره کل ورزش و جوانان گیلان و نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی ورود کنند.

ادارات هر شهرستان مجاز به تخصیص یک درصد از بودجه خود به ورزش هستند

بر اساس بررسی ها و بر مبنای دستورالعمل اجرایی ماده 53 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت که در سامانه اطلاع رسانی اینترنتی شورای مرکزی ورزش آمده، دستگاه‌های اجرایی مجازند یک درصد از اعتبارات خود را بمنظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و همچنین گسترش زیرساخت‌های ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه سنواتی صرف کنند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان انزلی دراین خصوص به خبرنگار ایرنا می گوید: قرار بود این دستورالعمل از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به تکلیف تبدیل شود که تا کنون چنین امری محقق نشده است.

حمیدرضا قهرمانی به وجود تعامل بین وزارت ورزش و سازمان برنامه و بودجه اشاره و اضافه کرد: با توجه به اینکه وزیر ورزش و جوانان خود استاندار گیلان بوده و نسبت به مشکلات و همچنین پتانسیل های ورزشی گیلان آگاهی و اشراف دارد، انتظار می رود نسبت به توسعه زیرساخت های ورزشی گیلان توجه ویژه ای داشته باشد.

وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی شهرستان انزلی درحد توان خود کمک هایی را به ورزش این شهرستان انجام می دهند اما این مبالغ، جوابگوی رفع مشکلات زیر ساختی ورزش شهرستان نیست .
قهرمانی متذکر شد: نباید اجازه دهیم که دست روی دست گذاشتن ها ، منجر به وقوع حادثه ای ناگوار و در نهایت افسوس و پشیمانی شود.

انزلی در زمینه امکانات ورزشی مظلوم واقع شده است

بندرانزلی با وجود پیشینه زیاد در پرورش ورزشکاران مشهور و تحویل قهرمانان بسیار در اکثر رشته های ورزشی در سطح آسیا و حتی جهان ، نیازمند توجه ویژه در راستای ساخت ، تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی است و شعار آسیایی شدن یک تیم بدون فراهم سازی حتی یک ورزشگاه استاندارد مورد تایید فدراسیون جهانی فوتبال، مانند آب در هاون کوبیدن است.

مؤسس باشگاه ملوان که سابقه شش دوره حضور در فینال رقابت های جام حذفی و سه دوره قهرمانی این جام را با ملوانان در کارنامه خود دارد ، وضعیت تاسیسات و تجهیزات و امکانات ورزشگاه تختی را در شأن مردم فوتبال دوست این شهر نمی داند و می گوید: پیشینه درخشان پنج دهه افتخار آفرینی فوتبال انزلی برهیچ کس پوشیده نیست اما باید امکانات و تجهیزات به گونه ای باشد که رضایت مردم نیز تامین شود.

بهمن صالح نیا اضافه کرد: متاسفانه برخی شهرستان‌ها که در لیگ های مطرح فوتبال کشور حضور ندارند، از امکانات و تجهیزات ورزشی بهتری برخوردار بوده اما بندرانزلی در این بین، بسیار مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: مسئولان از هواداران انتظار دارند با پرکردن ورزشگاه از تیم محبوبشان حمایت کنند در حالی که تعداد کم سرویس‌های بهداشتی ، آبخوری ها و حتی بوفه ورزشگاه جوابگوی انبوه هواداران ملوان و تیم‌های میهمان نیست.

صالح نیا به نارضایتی هواداران از وضع موجود اشاره و خاطرنشان کرد: ریزش سقف ورزشگاه شهید متقی ساری در بازی پرسپولیس و شموشک نوشهر در اردیبهشت ماه سال 1380 ، باید برای مسئولان و متولیان ورزش گیلان و کشور درس عبرت شده و خدای نکرده اگر چنین حادثه ای در ورزشگاه تختی انزلی رخ دهد، چه کسی پاسخگو خواهد بود؟

وی با تاکید بر لزوم علاج واقعه قبل از وقوع تصریح کرد: با وجود تلاش اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال انزلی، این کار نیازمند عزمی جدی و مطالبه حق مسلم مردم انزلی از تریبون مجلس شورای اسلامی است.

در بازدید کارشناسان کنفدراسیون فوتبال آسیا از ورزشگاه های استان گیلان در سال 91، ورزشگاه تختی بندرانزلی به عنوان ورزشگاهی با کمبود امکانات و فاقد استانداردهای روز فوتبال جهان معرفی و اعلام شده بود که درصورت صعود ملوان به جام باشگاه های آسیا، ورزشگاه سردار جنگل رشت به عنوان ورزشگاه اول و ورزشگاه عضدی رشت به عنوان ورزشگاه دوم میزبانی ملوان در بازی های خانگی ، به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی شده بود.

آنچه که اهمیت دارد مسئولان ورزش گیلان و وزارت ورزش و جوانان، با کمی درایت و مدیریت صحیح و با پرهیز از هرگونه اتلاف وقت برای برگزاری جلسات بی ثمر، باید احترام به هواداران و دوست داران ورزش بندرانزلی را درراستای مطالبه حق قانونی آنان مد نظر قرار داده و قبل از به بارآمدن هرگونه پشیمانی، اقدامی مناسب انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
Mehdi
Germany
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
۰
۰
حقوقهای چند میلیونی برای بازیكنان و مربیان ؟
اما برای استادیوم ؟..........؟
جالب.....

نیازمندی ها