وزیر بهداشت در واکنش به اخبار «گورخوابی» گفت: این‌ افراد، ایرانی و انسان هستند و متاسفانه ما نقش و سهم خودمان را در ایجاد این شرایط کمرنگ می‌بینیم و این انصاف نیست.
کد خبر: ۹۸۶۰۷۴
واکنش وزیر بهداشت به پدیده «گورخوابی»

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا،سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشست معاونین اجتماعی و قائم مقام‌های روسای دانشگاه‌ها در امور اجتماعی با اشاره به اخبار گورخوابی در حاشیه شهریار، خاطرنشان کرد: در هفته گذشته بحث گورخواب‌ها مطرح شد و گفتند که این افراد معتاد متجاهر هستند. اما باید گفت این افراد ایرانی و انسان که هستند. از کجا معلوم که این افراد به خاطر سوء مدیریت ما اینطور نشدند؟ متاسفانه ما نقش و سهم خودمان را در ایجاد این شرایط کمرنگ می‌بینیم و این انصاف نیست.

هاشمی تصریح کرد: مگر این افراد در کشور چند نفرند؟. نهایتا آنها ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر هستند. واقعا نمی‌توان این افراد را ساماندهی کرد؟. متاسفانه می‌بینیم که در این جریان شهرداری تقصیر را گردن وزارت رفاه می‌اندازد و وزارت رفاه نیز تقصیر را به کس دیگری نسبت می‌دهد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که این تصاویر و اتفاقات حاصل عملکرد ماست و به نام نظام جمهوری اسلامی نوشته می‌شود. باید توجه کرد که اگر از روز اول این مسائل را به دست مردم داده بودیم، تا کنون این مسائل حل شده بود. البته ما انگار از مردم هم می‌ترسیم و توهماتی داریم و می‌گوییم حتما کسی که می‌خواهد وارد این حوزه ها شود قصدی دارد و برای رضای خدا نمی‌خواهد و یا آنکه می‌خواهد وزیر یا وکیل شود و گروهی راه بیاندازد و در انتخابات یا تصمیم گیری‌های سیاسی موثر باشد. به همین دلیل است که به تناقض می افتیم.

وی با بیان اینکه در این دوره در وزارت بهداشت کار در حوزه اجتماعی را ابتدا از خیرین آغاز کردیم و سپس معاونت اجتماعی شکل گرفت، گفت: بنابراین این اقدام بعد از سی و چند سال که از انقلاب می‌گذرد رویکرد خوبی بود و باید از دست‌اندرکاران این موضوع و افرادی که دارند نهال این کار را به بذری در وزارت بهداشت تبدیل می‌کنند، تشکر کرد.

وزیر بهداشت افزود: کاستی‌های زیادی را در حوزه اجتماعی کشور می‌بینیم و من این کاستی‌ها را به شخص نسبت نمی‌دهم، بلکه آنها را به مجموعه مدیریت کلان کشور که سه قوه را شامل می‌شود، ارتباط می‌دهم. باید توجه کرد که ما در حوزه درمان پیش از انقلاب چیزی نداشتیم و اکثر استان‌های کشورمان از سوی پزشکان خارجی خدمت‌رسانی انجام می‌شد. در حوزه پیشگیری نیز چون مردم باسواد شدند و آب لوله‌کشی و تلویزیون و ... فراگیر شد، مردم مواردی را رعایت کردند. البته دولت هم شبکه بهداشتی را در مناطق روستایی توسعه داد و بعد از آن عده‌ای از مردم مهاجر شدند و وقتی که شهرنشین شدند، روستاها نیز تغییر ماهیت پیدا کرده و رفاه در آنها رسوخ پیدا کرد و بر همین اساس آمار مرگ و میر کاهش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۵
۰
۰
سلام آقای هاشمی وزیربهداشت با عرض سلام وادب واحترام خدمت اقای هاشمی من ازشمایك درخواستی داشتم كه اگه میشه به تویسركان هم تشریف بیارید وازبیمارستان ودرمانگاههادیدن كنیداصلارسیدگی نمیشه ودكترهاهم زیادراضی نیستیم وهمچنین درمانگاه فرسفج 09378187389 شهروند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها