مدیرمسئول روزنامه قدس گفت: حمایت از محصولات دانش بنیان ساخت داخل تنها نباید در حد شعار باشد اینکه بگوییم کالای ساخت داخل خوب است کافی نیست بلکه باید در این زمینه اقدام و عمل داشته باشیم.
کد خبر: ۹۸۶۰۰۲
حمایت از کالای دانش بنیان ساخت داخل نیازمند اقدام و عمل

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، ایمان شمسایی درباره حمایت از کالای دانش بنیان ساخت داخل و نقش رسانه ها در این حوزه اظهار کرد: حمایت ها از این مسئله تنها نباید در حد شعار باشد اینکه بگوییم کالای ساخت داخل خوب است کافی نیست، پس باید در این زمینه اقدام و عمل داشته باشیم در مرحله نخست تلویزیون به عنوان رسانه ملی باید در بخش تبلیغات و پخش آگهی ها تبلیغات ساخت داخل را با هزینه های کمتری انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین روزنامه ها نیز در بخش تبلیغات خود برای تبلیغ کالای ساخت داخل تعرفه های کمتری را قرار دهند تا فرصتی برای تولیدکنندگان ایجاد شود در قالب آگهی محصولات خود را به خوبی به مردم معرفی کنند. البته دولت نیز باید اقداماتی را انجام دهد به عنوان مثال هزینه گمرک برای خودروهای وارداتی حدود 80 درصد است که این باعث بالا رفتن هزینه ها می شود تا مردم خودروی ایرانی بخرند این بدین معنا نیست که دولت گمرک محصولات خارجی را افزایش دهد اما می تواند تعرفه های آگهی ها را ارزان تر قرار دهد.

شمسایی با اشاره به اینکه باید معرفی محصولات ساخت داخل واضح و همراه با صداقت باشد گفت: مردم آگاهی نسبت به اینکه نمونه داخلی محصولی وجود دارد آگاهی ندارند و باید نسبت به ظرفیت‌هایی که در داخل وجود دارد مطلع شوند بنابراین بخشی از این وظیفه بر عهده رسانه ها است و جشنواره «ایران ساخت» با هدف گذاری مناسب در تحقق این مهم، حرکت می کند.

مدیر مسئول روزنامه قدس با بیان اینکه تبلیغات بخش نخست این مسئله است و پس از آن تبیین این موضوع مهم است گفت: باید اتفاقی رخ دهد که در ادارات نیز کالای ایرانی مصرف کنند حتی در تحریریه‌ها نیز کاغذ، خودکار و پرینتر ایرانی می توان استفاده کرد البته باید کیفیت این محصولات خوب باشد.

وی همچنین درباره جشنواره «ایران ساخت» گفت: مردم عامه باید با اطلاع رسانی مناسب از جشنواره «ایران ساخت» آگاهی پیدا کنند و تبلیغات آن در برنامه های پر بیننده رسانه با توجه به هدف مهم جشنواره پخش شود.البته استمرار این موضوع نیز مسئله مهمی است دبیرخانه دائمی برای جشنواره در نظر گرفته شود تا در طول سال یک محصول دانش بنیان ایرانی را رونمایی کند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 15 تا 18 دی‌ماه سال جاری شاهد نمایش آثار برگزیده در خانه هنرمندان ایران خواهد بود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مهیار
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
۰
۰
عالی برگزار شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها