پس از تصمیم کاخ سفید برای اخراج ۳۵ دیپلمات روس، نخست وزیر روسیه در توئیتر به دولت فعلی آمریکا گفت: «روحت شاد»!
کد خبر: ۹۸۴۶۶۸
مدودف خطاب به اوباما: روحت شاد

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، نخست وزیر روسیه در توئیتر به زبان انگلیسی نوشت: باعث تاسف است که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا که کارش را با احیای روابط‌ با مسکو آغاز کرد، دوره‌اش را با یک اقدام ضد روسی پایان می‌دهد. روحت شاد.

اوباما روز پنجشنبه اعلام کرد، اقدامات اجرایی را برای اعمال تحریم بر جامعه اطلاعات سایبری روسیه از جمله چند کمپانی و اخراج ۳۵ دیپلمات روس تصویب کرده است.

این اقدامات در واکنش به ادعای هک ایمیل‌های حزب دموکرات توسط روسیه اتخاذ شده‌اند.

این افشاگری که به اعتقاد رهبری آمریکا به صورت عمدی و با حمایت دولت مسکو صورت گرفته، به نفع دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان تمام شد و وی توانست در انتخابات ریاست جمهوری اخیر پیروز شود.

آیرینا یارووایا، معاون رئیس مجلس دوما روسیه گفت: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه درحقیقت «انتقام اوباما از رای دهندگان» بود که دونالد ترامپ را انتخاب کردند.

دیمیتری مدودف افزود: آمریکایی‌ها در انتخابات ریاست جمهوری اخیر نشان دادند که از چنین سیاست‌های خصمانه و روسیه هراسی دست کشیده‌اند.

ترامپ که پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تحسین کرده و متعهد شد تا روابط بهتری با مسکو داشته باشد می‌تواند ۲۰ ژانویه که رسماً وارد کاخ سفید شد، اقدامات اجرایی اوباما را تغییر دهد.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ سفید نیز اقدامات اوباما را از نقطه نظر قوانین بین‌المللی غیرقانونی و بی‌پایه و اساس خواند و گفت: روسیه آماده است تا در این خصوص واکنشی نشان دهد و ضربه جدی به آمریکا وارد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها