بیشترین نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای سواری مربوط به پایین بودن کیفیت قطعات به کار رفته در تولید این محصولات است. چندی پیش گزارش ارزیابی صورت گرفته در زمینه تعداد عیوب مشاهده شده در خودروهای سواری در سه ماهه اول مالکیت از سوی مصرف‌کنندگان، منتشر شد.
کد خبر: ۹۸۴۶۰۹
نارضایتی عمومی از کیفیت قطعات خودروها

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا ، براساس نتایج این ارزیابی که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران صورت گرفته است، بیشترین نارضایتی مردم از کیفیت خودروهای سواری مربوط به پایین بودن کیفیت قطعات به کار رفته در تولید این محصولات است.

بر این اساس حدود ۵۰ درصد عیوب مشاهده شده در خودروهای سواری در سه ماهه اول مالکیت از سوی مصرف‌کنندگان، مربوط به قطعات به کار رفته در تولید خودرو بوده که یکی از مهم‌ترین این مشکلات نیز معیوب بودن قطعات موتور خودرو بوده است.

همچنین ۳۰ درصد عیوب مشاهده شده از سوی مصرف‌کنندگان مربوط به وضعیت بدنه و مونتاژ این محصولات بوده که بیشترین مشکل در این حوزه نیز رگلاژ نبودن درب خودروها بوده است.

به اعتقاد مصرف‌کنندگان خودرو که در این ارزیابی مورد سوال قرار گرفته‌اند ۲۰ درصد از عیوب خودروهای سواری نیز مربوط به طراحی خودرو به‌ویژه مصرف بالای سوخت بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حق گو
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
۰
۰
كو گوش شنوا ؟ 15 تا 20 ساله مردم میگن اما بعضی ها خودشونو زدن به كرو لالی انگار نه انگار من نمیدونم این ملت عذاب چیو باید بكشن گرونی و یا بنجلی چیزائی كه میخرن !!
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۱
۰
۰
با سلام اینجانب یك دستگاه جك اس فایو اتوماتیك (گل سرسبد تولیدات كرمان موتور ) به صورت پیش فروش وثبت نامی ازاین شركت خریداری نمودم كه پس از گذشت هفت ماه بالاخره خودروی خودرا تحویل گرفتم ولی متاسفانه ازهمان ابتدا دوربین دنده عقب آن اصلا كارنمیكرد كه پس پیگیری های مكرر بعداز یكماه مشخص شد كه موقع مونتاژ سیم back كن باس هنگام مونتاژ خودرو فراموش شده به ورودی dvd وصل شود كه با اتصال آن فقط به مدت یك هفته دوریین فعال بود و ccd دوربین سوخت كه مشخص شد كلا سیم كشی تغدیه دوربین این نوع خودرو ایراد دارد و به هنگام روشن شدن خودرو دوربین دائماروشن است و باعث سوختن دوربین میشود كه پس ازگذشت چهارماه دوندگی و تقاضای تعویض دوربین خودرویی كه 150هزاركیلومتر یا 5 سال گارانتی از طرف شركت كرمان موتور شده موفق به تعویض دوربین شدم كه متاسفانه دوربین فوق العاده فوق العاده بی كیفیت و تقریبا غیرقابل استفاده برروی خودروی اینجانب نصب شد و بنده معترض كیفیت قطعه شدم ولی متاسفانه اصلا به اعتراض بنده رسیدگی نشد و با اهانت ازسوی نمایندگی ....13اصفهان بیرون رفتم .این خودرو ازهمان ابتدای تحویل صدای زوزه باد ازلای درب سمت راننده داشت ودائما چراغهای اخطار خرابی ایربگهاو باد لاستیكها به صورت اتفاقی روشن و خاموش میشد و دو باركلا خودرو روشن نشده وبا كمك امداد خودرو با قطع و وصل سر مثبت باطری و ریست آن روشن شده واصلا مورد اطمینان نبود ونیست وازهمه مهمتر وبدتر اینكه بعد از طی 700 الی 800 كیلومتر صدای ناهنجار تق تق شدید گیربكس به اشكالات فوق اضافه شد و خیلی آزاردهنده بوده و غیر عادی میباشد و با پیگیرهای زیاد وچندین بار لرن كردن گیربكس مشكل حل نشد و همیشه با كارشناسان فنی كرمان موتور درتماس بودم ویكبارهم مجبور شدم خودرو را حضورا خدمت كارشناسان این شركت درتهران خیابان شهید عاشری امورمشتركین ببرم ولی متاسفانه دست ازپا درازتر برگشتم و هیچگونه خدماتی برای رفع مشكل بنده انجام نشد وفقط بجز ناراحتی و وقت تلف كردن چیزی عاید بنده نشد . تنها جوابی كه تلویحا به اینجانب داده شده این است كه خود ماهم میدانیم كه این نوع گیربكس ایراد دارد ولی كاری ازما ساخته نیست وكارشناسان چینی درحال بررسی این عیب هستندو هنوز به نتیجه نرسیده اند و ازطرف مشتریان هم خیلی بابت این مشكل شكایت داریم و باید این مشكل را تحمل كنید . بنده میخواستم از مدیریت محترم عامل این شركت خواهش كنم كه آیا درجریان مشكلات هستند كه از سوی این شركت درحق مشتریان كوتاهی میشود و صدای مشتری فقط در امورمشتریان این شركت خفه شده و به گوش مسئولین محترم بالاتر آن شركت نمیرسد .,واصلا اجازه صحبت با مسولین بالاتر این شركت را نمیدهند. و درحد گفتن چشم حتما تشكیل پرونده میدهیم اكتفا میشود . یا اینكه مشكلات رامیدانند و برای مشتری اهمیتی قائل نیستند و فقط به فكرفروختن خودروهای خود هستند . بنده تاكنون بیش از بیست الی سی بارهست كه با امورمشتركین شما درتماس بوده ام ولی اصلا گوششان بدهكارنیست و مشكلات اینجانب به قوت خود باقی است . شماره شاسی خودرو 28gb120257 بوده و بنده منتظر گرفتن جواب منطقی و عملی از سوی شركت محترم كرمان موتور هستم .لذا از روزنامه محترم جام جم خواهشمندم مشكل اینجانب را به گوش مسئولین محترم كرمان موتور به نحو مقتضی برسانند با تشكر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها