اقدام تلافی جویانه مسکو علیه واشنگتن

روسیه 35 دیپلمات آمریکایی را اخراج می کند

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، از رئیس‌جمهوری این کشور خواسته شده تا در تلافی اقدام اخیر آمریکا، 35 دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج شوند.
کد خبر: ۹۸۴۳۳۰
روسیه 35 دیپلمات آمریکایی را اخراج می کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو پاسخ تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه به اتهام ادعایی مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را خواهد داد.

«باراک اوباما» روز پنج‌شنبه دستور داد تا 35 دیپلمات روس از این کشور اخراج شوند و تحریم‌هایی را نیز علیه دو نهاد اطلاعاتی روسیه به اتهام مداخله مسکو در روند انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا وضع کرد.

ساعتی پس از اعلام خبر اخراج 35 دیپلمات روس و تحریم چندین مقام و دستگاه امنیتی این کشور از سوی دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، دفتر رئیس جمهور روسیه از در راه بودن واکنش تلافی‌جویانه روس‌ها خبر داد.

دولت اوباما مدعی دخالت هکرهای روس در انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر به نفع «دونالد ترامپ» است و تحریم‌ها و اخراج‌های امشب را نیز در واکنش به همین اقدام ادعایی انجام داده است.

با این وجود مسکو همواره هر گونه اتهام مبنی بر مداخله در انتخابات اخیر آمریکا را رد کرده است.

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد، از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری این کشور خواسته شده تا در تلافی اقدام اخیر آمریکا، 35 دیپلمات آمریکایی از روسیه اخراج شوند.

به گفته دیپلمات ارشد روسیه، طرح اخراج 31 نفر از کارکنان سفارت آمریکا در مسکو و 4 نفر از کارکنان کنسولگری آمریکا در سن‌پترزبورگ مطرح شده است.

لاوروف یک بار دیگر تأکید کرد: اتهامات آمریکا مبنی بر مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور کاملا بی‌اساس است.

وزیر امور خارجه روسیه گفته است: «رفتارهای دولت آمریکا کاملا مشخص است... ما نمی‌توانیم این اقدامات و حیله‌ها را بدون پاسخ بگذاریم».

تعطیلی مدرسه سفارت آمریکا در مسکو

مقامات روسیه به دنبال تحریم‌های ضدروسی اخیر آمریکا، دستور تعطیلی مدرسه سفارت‌های آمریکا، انگلیس و کانادا را صادر کردند.

بنا بر گزارش «نیویوروپ»، این مدرسه برای آموزش فرزندان کارکنان سفارت های کانادا، انگلیس و آمریکا در مسکو راه‌اندازی شده بود و فعالیت می‌کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها